Καρτ ποστάλ στο Βιβλιοθηκάριο

image

Φίλε Γιώργο,
Είχα 2-3 χρόνια να ταξιδέψω με το Κτελ για το χωριό. Συνήθως κατεβαίνω με τους δικούς μου κι αν χρειαστεί γυρίζω , σταματώντας πριν το πρακτορείο.
Φέτος φτάνοντας στην τελευταία αποβάθρα για να φορτώσω το σάκο μου στο λεωφορείο για Αρκαδία, παρατήρησα κάτι καινούριο, ένα μικρό βιβλιοπωλείο.
Ο σταθμός είναι γεμάτος πρακτορεία εφημερίδων που διαθέτουν και εκδόσεις τσέπης τύπου μπελ. Περιεργάστηκα από μακριά το περιεχόμενό του. Είδα ευπώλητα κυρίως της λεγόμενης ροζ ή γυν.λογοτεχνίας που ήταν αναμενόμενο. Είχε όμως και κλασσικά βιβλία π.χ. του Καζαντζάκη και παιδικά.
Αναρωτήθηκα αν οι ταξιδιώτες αγοράζουν από κει και τι είδους, αν κι ο  χρόνος μου ήταν περιορισμένος.Νωρίτερα στην καφετέρια του σταθμού , που ήταν γεμάτη νωρίς το πρωί εκτός μιας κοπέλας κι εμένα, δεν είδα άλλον/η να διαβάζει χάρτινο βιβλίο ή από ereader/tablet. Αντιθέτως οι περισσότεροι/ες ασχολούνταν με το κινητό τους.
Στην Κύθνο  παρακολουθούσα ποιοι και τι διάβαζαν στις παραλίες από καθαρή βιβλιοφιλική περιέργεια. Θα ‘λεγα πως το περιεχόμενο κυρίως ήταν απογοητευτικό.Τον αμέριστο θαυμασμό μου κέρδισε μια τουρίστρια στα Λουτρά που όλη μέρα μισοβυθισμένη στην φυσική λιμνούλα στην άκρη της παραλίας, εκεί που τρέχει νερό από τις θερμές πηγές, ήταν αφοσιωμένη στο κιντλ της έχοντας όλη μέρα τον ήλιο στην κατακόκκινη πλάτη της. Δίστασα να τη ρωτήσω τι διάβαζε φοβούμενη μήπως το βιβλίο ήταν τύπου Μ.Ο.Δ. (Πες με και σνομπ, θα το δεχτώ).
Υποθέτω πως τέτοιου είδους εξωτικό πουλί θα φαίνομαι κι εγώ στο χωριό, αφού όλη μέρα  έξω στην αυλή διαβάζω, εκτός από τις επισκέψεις σε διπλανά χωριά για να δούμε μέλη του σογιού και τη βόλτα στον Αη Γιώργη(νεκροταφείο).
Στο άρθρο σου που θα δημοσιευτεί με τίτλο «Γλώσσα και πατρίδα» έχω να συμπληρώσω, πέρα από την κουβέντα που έχουμε κάνει , πως όταν ακούω «ποιανού είσαι συ, τσούπα μου» (όσο κι αν νευριάζω με την ταυτοποίηση μέσω πατέρα, παππού κλπ) νιώθω πως είμαι στην ιδιαίτερη πατρίδα των γονιών μου και γεμίζω νοσταλγία για το παρελθόν μας εδώ. Ναι, πατρίδα είναι η καρδιά.Το καταλαβαίνουμε μεγαλώνοντας αυτό.

Υ.γ. 1 Αυτή η καρτ ποστάλ ξεκίνησε με αφορμή τη δικιά σου απάντηση στην Κροτ και την κασέτα, που ετοίμασες αλλά αλλού κατέληξα. Γρουφμ

Υ.γ. 2 Πρωτογράφτηκε  στην πίσω μεριά  ψηφοδελτίου των πρόσφατων δημοτικών , που ‘χε ξεμείνει στην ατζέντα, με μολύβι καθοδόν , όποια σημειολογία έχει για σένα αυτό.

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.