Αφιερώσεις

Πριν λίγο καιρό ο βιβλιοθηκάριος , που όλο και κάτι σκαρφίζεται και μας κινητοποιεί όλους, έφτιαξε ένα ξεχωριστό μπλογκ που καταγράφει τις αφιερώσεις που έχουν κάνει συγγραφείς   στα βιβλία τους . Οι αφιερώσεις και προμετωπίδες των βιβλίων (στίχοι κλπ) μου προξενούν ιδιαίτερο ενδιαφέρον πριν ξεκινήσω την ανάγνωση .

Με την αφορμή της 100ής ανάρτησης λοιπόν μας προσκάλεσε να συμμετέχουμε οι γνωστοί φίλοι του βλόγερς με δικά μας ποστς. Αρχικά σκέφτηκα να ξεφυλλίσω τα βιβλία και να συγκεντρώσω όποιες μου τράβηξαν περισσότερο το ενδιαφέρον , όμως  έπειτα άλλαξα γνώμη. Βρήκα κάποιες απ τις αφιερώσεις φίλων ή και πολύ κοντινών μου προσώπων και αποφάσισα να βάλω αυτές. (Αυτοαναφορικά όντα οι βλόγερς , μην κρυβόμαστε.)

Οι αδερφές μου ξέρουν την αγάπη μου και μου δωρίζουν βιβλία. Με τη μεγάλη αδερφή, τη Μαρία, έχουμε τα ίδια αναγνώσματα μια κι έχουμε μόνο ένα χρόνο διαφορά και είναι αυτή που στα 15 με έβαλε στον Παράδεισο δλδ με έγραψε στη δανειστική βιβλιοθήκη του δήμου μας. 🙂 Ως τότε καταβρόχθιζα όσα αγοράζαμε και όσα είχε μια συμμαθήτρια, που τη ζήλευα τρομερά (ο θείος της ήταν βιβλιοπώλης και της χάριζε βιβλία του Ιουλίου Βερν) .

Στα ανίψια ήταν συνηθισμένο δώρο τα βιβλία μια φορά το χρόνο εκτός από παιχνίδια. Θυμάμαι πως για να τραβήξω το ενδιαφέρον του Δημήτρη στα 5  άρχισα να του διαβάζω και να του δείχνω τη συλλογή μου με Αστερίξ και Λούκι Λουκ, την οποία χάρισα και συμπλήρωσε. Κρατώ απ΄την εποχή μια πιστή ζωγραφιά του του Αστερίξ που έκανε στα 7 με αφιέρωση (σκαναρισμένη σε κάποιο αρχείο) . Η Ελένη δεν ήθελε ιδιαίτερη πρόσκληση, είναι βιβλιοφάγος από φυσικού της 🙂

Πριν τρία καλοκαίρια μου είχε γίνει εμμονή να αποκτήσω την Τριλογία του Στρατή Τσίρκα στην παλιά της έκδοση. Την είχα διαβάσει όταν ήμουν στο Λύκειο και είναι απ΄τα βιβλία που θέλω να τα έχω στη βιβλιοθήκη μου. Σύντροφος στην περιπέτεια αυτή η φίλη μου η Λέμον , με την οποία μοιραζόμαστε τ’ αναγνωστικά μας γούστα έχοντας την ίδια ηλικία και παραπλήσιες εμπειρίες. Ένα ανεξάντλητο θέμα στις συζητήσεις μας  είναι τα βιβλία: όσα διαβάσαμε και μας άρεσαν ή όχι, όσα θέλουμε να διαβάσουμε, όσα συστήνουμε φανατικά η μια στην άλλη κλπ  . Θυμάμαι εκείνον τον Αύγουστο, πως όπου ψάχναμε είχαν είτε μόνο τον πρώτο τόμο ή καθόλου μέχρι που τα βρήκαμε σ’ ένα παλαιοβιβλιοπωλείο.Την παρήγγειλε ανακοινώνοντάς μου πως θα  είναι δώρο για τα γενέθλιά μου, που πλησίαζαν.

Πριν πέντε χρόνια γνώρισα από τα ιστολόγια  φίλων και  διάβασα τα βιβλία του που μου άρεσαν πολύ το Δημήτρη Μαμαλούκα , που αυτές τις μέρες κυκλοφόρησε το καινούριο του βιβλίο. Είχα τη χαρά μια καταπληκτική βραδιά στο Κορωπί να τον γνωρίσω προσωπικά μαζί με άλλους εκλεκτούς φίλους.

Δε θα μπορούσε να λείπει απ΄το ποστ αυτό αφιέρωση του ιθύνοντα νου του αφιερώματος. Μετά την περσινή έκθεση με έργα του  Ν. Χουλιαρά , ανακαλύψαμε πως τον εκτιμάμε κι οι δυο πολύ. Όταν τον συνάντησα λοιπόν με την οικογένειά του προπαραμονή Πρωτοχρονιάς μου δώρισε το παρακάτω βιβλίο .

Φέτος τον Απρίλη μιλούσα στο τουίτερ με το Σ., που ζει στην Αγγλία και μου έλεγε πόσο διασκέδαζε που ξαναδιάβαζε το «Οδηγός: Πώς να γυρίστε το Γαλαξία με ωτοστόπ» και σκεφτόταν να  δωρίσει καινούριο αντίτυπο της τριλογίας (που έχει πέντε τόμους) σε όποιον ενδιαφερόταν . Είχα ακούσει γι αυτό αλλά δεν το ΄χα διαβάσει. Μια βδομάδα έκανε να ΄ρθει απ΄το εξωτερικό. Όταν το ΄δα, τούβλο 800 σελίδων σκέφτηκα να το αφήσω για το καλοκαίρι. Ό,τι είχα αρχίσει να διαβάζω στη γλώσσα αυτή δειλά τον τελευταίο χρόνο γιατί δεν ήξερα αν μπορούσα να τα καταφέρω,  χάρη σε μια άλλη φίλη, την Β. Ξεκίνησα από περιέργεια να διαβάζω τον πρόλογο Αυτό ήταν! Το βιβλίο με ρούφηξε στις σελίδες του, δεν μπορούσα να το αφήσω ούτε το βράδυ. Μου πήρε μια βδομάδα να το τελειώσω. μιλούσα συνεχώς γι αυτό με τρελό ενθουσιασμό παντού.  Χαίρομαι γιατί πέρα από το χιούμορ και τη σάτιρα στις αγγλικές συνήθειες έχει πολλά κομμάτια για ξαναδιάβασμα.

Η ταινία  είναι μεγάλη απογοήτευση γιατί χάνει τρομερά μπροστά στο βιβλίο και από ένα σημείο και μετά δεν έχει καμιά σχέση. Μην ξεχνάτε : «Don’t panic and always know where your towel is!» 😉 Επίσης : 42. (Το κόβω εδώ, γιατί μπορώ να μιλώ για αυτό με τις ώρες.)

Η πιο πρόσφατη αφιέρωση είναι πάλι της Λέμον . Φέτος διάβασε την Τριλογία της Μασσαλίας του Ιζζό και μου τη σύστησε φανατικά δωρίζοντάς μου την. Της  χρωστάω πολλούς συγγραφείς που δεν ήξερα ή που «επιφυλασσόμουν» να διαβάσω. Το ευχαριστώ είναι λίγο.

Η παλιότερη αφιέρωση και η αφορμή για την επιλογή των αφιερώσεων  είναι αυτή :

Πολλά βιβλία μας έφερνε ο μπαμπάς μου από πλασιέ που περνούσαν στο καφενείο που σύχναζε.  Μια φορά μαζεμένα τα άπαντα Ρίτσου (ως και την Τέταρτη Διάσταση τότε)  και Βάρναλη, άλλη φορά βιβλία που ΄χαν πάρει Νόμπελ  (έτσι γνώρισα τον Χέμινγουεϊ, την Περλ Μπακ, τον Ντοστογιέφσκι κ.ά.) κι ας ήμαστε μικρές ακόμα. Όταν πήγαμε Γυμνάσιο οι δυο μεγάλες μας έφερε αυτό. Η φωτο δείχνει πόσο ταλαιπωρημένο είναι καθώς το διαβάσαμε όλες ξανά και ξανά.

(Μετά το «Με αγάπη» υπήρχε  η υπογραφή του, πολύ ευανάγνωστη , γι αυτό έκοψα τη φωτο γι ευνόητους ΄λόγους)

Κι αυτό το βιβλίο είναι το πιο πολύτιμο απόκτημά μας πλέον οικογενειακώς.

Στο αφιέρωμα συμμετέχουν οι εκλεκτοί αδερφοί κι αδερφές εν βλοξί (sic) :

 SilentCrossing

Τσαλαπετεινός

Theorema

Κυνοκέφαλοι

Φαούδι

Σημειωματάριο

Δύτης των Νιπτήρων

Κόκκινο Καγκουρό

Καγκουρό

Infoscience addict

Greek libraries in a new world

Dina Vitzileou

Niemandsrose

Roadartist

Anna Silia

Χαμένα Επεισόδια

Κουπέπια

Rubies and Clouds

Εξεγερμένο το 2009

Βιβλιοθηκάριος

24 thoughts on “Αφιερώσεις

  1. bibliothekarios

    Εσύ είσαι πλούσια! Σε βιβλία και αφιερώσεις. Να είσαι καλά Σταυρούλα. Και σε ευχαριστώ που συμμετέχεις

    ΥΓ: Ένας πατέρας που αφιερώνει στις κόρες του το «λάθος»- χμ, πρέπει να ήταν σπουδαίος

    1. Stavrula Post author

      Εν βλοξί αδερφέ μου Έποπα, χαίρομαι που το βρίσκεις τέτοιο. Όταν μπαίνω σε σπίτια άλλων είτε φίλων ή γνωστών το βλέμμα πάει στα βιβλία τους. Ας πούμε πως είναι σα ν΄ανοίξαμε ο ένας στον άλλο το σπίτι του 🙂

  2. tram21

    Σταυρούλα, δεν υπάρχουν λόγια που να περιγράφουν την εικόνα ενός πατέρα που δωρίζει βιβλία στις κόρες του. Κι επειδή κι ο δικός μου πατέρας πάντα έλεγε ότι οι σπουδές και τα βιβλία μας είναι η «προίκα» μας, αυτή η τελευταία αφέρωση στο ποστ σου, με συγκίνησε κι εμένα πολύ.

  3. Παράθεμα: Το σπίτι με τις ροδιές « Τα Χαμένα Επεισόδια

  4. Παράθεμα: ΜΕ ΑΓΑΠΗ , ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ , ΜΕ ΤΙΜΗ , ΜΕ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ , ΜΕ ΦΙΛΙΑ , ΜΕ ΑΦΟΣΙΩΣΗ , ΜΕ ΕΥΛΑΒΙΑ … στον … στην … στους … | Anna-Silia

  5. HappyHour

    Τι ωραία να έχεις αναμνήσεις απο τα παιδικά σου (και όχι μόνο) χρόνια συνδεδεμένες με βιβλία! Την ίδια έκδοση του Λαθούς την έχουμε κι εμείς σπίτι 🙂

  6. Παράθεμα: Χαϊκού για αφιερώσεις « Silentcrossing's Blog

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.