Οι άνθρωποι κι οι δρόμοι

Γιώργο,

image

Σου γράφω από το χωριό ανάμεσα στα δυο ποτάμια ελάχιστες μέρες πριν επιστρέψω στο δικό μου μάτριξ, που ‘ναι κάπου κει που αρχίζει το δικό σου.

Θυμάμαι αμυδρά πως 3 ή 4 χρονών θα ήμουν που κάναμε μπάνιο στο Καλυμπάκι , εκεί που ‘ναι τώρα το καταφύγιό μου, πριν αρχίσει η  άναρχη βιομηχάνιση της περιοχής με τα χουντικά δάνεια και γίνει η καθαρή τότε  θάλασσα και γενικά όλος ο κόλπος της Ελευσίνας ένας βρώμικος βάλτος , τον οποίο δε θέλαμε να τον βλέπουμε ούτε από μακριά .

Θυμάμαι καθαρότερα πως εκτός από το κέντρο  του κεφαλοχωριού , που ήταν τότε η  Λεψίνα, όπως τη λέγανε οι ντόπιοι, οι υπόλοιπες εκτάσεις ήταν περιβόλια,στάβλοι με γελάδια κι αγριελιές.Πιο καλά νομίζω τα περιγράφει ο ποιητής στον εφιάλτη της Περσεφόνης.

Θυμάμαι που βλέπαμε καθαρότερα τ’ αστέρια και το φεγγάρι. Η μεγάλη μου αδερφή , το καλοκαίρι που ‘δε την προσελήνωση, άκουσε για τον πύραυλο-διαστημόπλοιο . Έχοντας υπόψη το παγωτό πύραυλο τα μπέρδεψε και ζήτησε από τον μπαμπά μου να πάει στο φεγγάρι με πύραυλο παγωτό.

Θέλησε ν’ ακολουθήσει το δικό της δρόμο του φεγγαριού. Διαβάζοντας αυτή τη φράση θυμήθηκα ένα απόσπασμα από παιδικό βιβλίο, που περιλαμβάνεται στο Ανθολόγιο των Ε’& Στ’ που θα πάρει φέτος ο Κωστής. «Ο ασημένιος δρόμος» τιτλοφορείται και μιλάει για τις εμπειρίες που αποκτάει ο ήρωας, ένας πανέξυπνος σκαντζόχοιρος, στην αναζήτηση του εαυτού του καθώς γνωρίζει τον κόσμο.

Εύχομαι ο καθένας, μεγάλος είτε μικρός, να ακολουθήσει το δικό του δρόμο του φεγγαριού.

Εγώ πάντα ήθελα να ακολουθήσω το δρόμο του ήλιου πάνω  στη θάλασσα κάποτε.

Φιλιά στην καλή σου και μην ξεχνάς το δίστιχο :
«οι δικοί μου ανθρώποι,
της καρδιάς μου οι τόποι» .

Σχολιάστε

