Αχ, Βερολίνο ΙΙΙ

Μικρογραφία του Ράιχσταγκ από μαύρη σοκολάτα

Την τρίτη μέρα ξεκίνησα από την Ζενταρμενμάρκτ πλατς, όπου βρίσκεται γνωστή σοκολατοποιία, να ψωνίσω δωράκια κι έπειτα έκανα κάτι αδιανόητο για μένα, ειδικά τώρα που το σκέφτομαι. Ανέβηκα στο καμπαναριό του Γαλλικού ναού να δω τη θέα. 10 πατώματα  με πολλές στάσεις στην ανάβαση!!  Στην κατάβαση άκουσα και τις καμπάνες. Μετά επιβαλλόταν μια στάση για ανάσες μετά τερψιλαρυγγίου.

Έπειτα ανηφόρισα πεζή τη Φρίχντριχστράσε, ως το τέλος της , μια αδιάφορη οδός για μένα γεμάτη πολυκαταστήματα φιρμάτα και πολύ κόσμο που έκανε τα τελευταία ψώνια του (Μ.Σάββατο ).

Berliner Ensemble, Bertolt Brecht Platz

Στο τέλος της βρέθηκα στα όρια της παλιάς εβραϊκής συνοικίας,  όπου βρίσκεται μια μικρή πλατεία δίπλα απ΄το Μπερλίνερ ανσάμπλ, που φέρει το όνομα του ιδρυτή του.

"Εγώ, ο Μπέρτολτ Μπρεχτ, από τα μαύρα δάση..."

Λίγο πιο πέρα βρίσκεται το σπίτι του, που λειτουργεί σαν μουσείο . Δυστυχώς δεν το πρόλαβα ανοιχτό και την Κυριακή, που όλα τ’ άλλα λειτουργούσαν ήταν κλειστό! 😐

Ακριβώς δίπλα απ΄το σπίτι είναι το νεκροταφείο , όπου είναι θαμμένος με τη γυναίκα και την κόρη του, η οποία  πέθανε πέρσι. Κατηφόρισα λοιπόν την Οράνιενμπουργκ στράσε προς το Χακέσερ Μαρκτ.

Κτίριο υπό κατάληψη από καλλιτέχνες

Η περιοχή έχει αναβαθμιστεί πολύ τα τελευταία χρόνια. Κάποια παλαιά  κτίρια τελούν υπό κατάληψη από καλλιτέχνες που στήσανε σ’ αυτά τα ατελιέ τους.

Παλιό ταχυδρομείο που χρησιμοποιείται ως πολιτιστικό κέντρο

Νέα Συναγωγή

Κοντά στο Χακέσερ Μαρκτ, πολλά στενά προαύλια παλιών κτιρίων επικοινωνούν μεταξύ τους και σ΄αυτά λειτουργούν μαγαζάκια και καφέ.Πιο ονομαστό είναι το Χάκεσερ Χόφε (9 προαύλια!)

Εσωτερικό στο Χάκεσερ Χόφε

Μαγαζάκι στη Σοφίενκίρχε στράσε

Γυρίζοντας το βράδυ στην Ποτσδάμερ πλατς με περίμενε μια έκπληξη. Ήταν στημένα κάποια κομμάτια του τείχους (?) γεμάτα γκράφιτι και δίπλα ένας άντρας ντυμένος με  στολή στρατιώτη της ΛΔΓ. Φέτος κλείνουν 20 χρόνια απ’ την ενοποίηση της Γερμανίας  και σε κάποια σημεία του Βερολίνου είχαν στηθεί εκθέσεις με φωτογραφίες  (π.χ. Αλεξάντερπλατς).

Ο εν λόγω κύριος μας γνωστοποίησε πως έναντι μικρού αντιτίμου σφράγιζε φύλλα διαβατηρίου με όλες τις σφραγίδες που θα είχε κάποιος που θα περνούσε παλιά απ΄το Δυτικό στο Ανατολικό Βερολίνο. Καθαρά τουριστική ατραξιόν, της οποίας επωφελήθηκα βεβαίως . :mrgreen:

Υ.Γ. Έπεται λίαν συντόμως το 4ο και τελευταίο μέρος.

26 thoughts on “Αχ, Βερολίνο ΙΙΙ

  1. χαρη

    εκεί στην χάκεσερ χόφε είχα ακούσει κάποτε μια θαυμάσια μπάντα πνευστών, κυρίως σαξόφωνων, που έδιναν παράσταση στο δρόμο κι ήταν εξαιρετικοί μουσικοί… Αυτή η κουλτούρα τής τέχνης στον δρόμο είναι που μού λείπει αφάνταστα Ρενάτα μου στην αθήνα (όπου όλα είναι τόσο σιχαμένα σοβαροφανή) (αν δεν μού’χε χαλάσει ο εκτυπωτής θα σού στελνα τη φωτογραφία τους κι εγώ, επιφυλάσσομαι… 😉 )

    α, και το μαγαζάκι με τα ξύλινα παιχνίδια… ένα τέτοιο ήταν κι εκεί κοντά στα τραίνα, αλλά θυμάμαι πανάκριβο

    τι ωραία που πέρασες βρε συ, άντε να’σαι καλά που μού τα θυμίζεις 😀

    1. renata Συντάκτης

      Χάρη μου, κι αυτό κι άλλα πολλά μου λείπουν εδώ. 😐
      Τέτοια μαγαζάκια τα ζηλεύω, αλλά δε μπαίνω, γιατί μένω με το παράπονο μετά . 🙂

      1. χαρη

        Κροτ (τωρα το ειδα) : ναι;
        απίστευτο ε; φαίνεται τοχουνε στέκι 😀

        (και με την ευκαιρία να πω στη Ρενάτα κι εγώ ότι μερικές φωτογραφίες της είναι πράγματι εξαιρετικές. Ρενάτα θα κάνω κι εγώ καμιά φορά μού φαίνεται ανάρτηση για το βερολίνο – και θα βάλω και τις φωτογραφίες από την πορεία εκείνη που πέτυχα (ξέρεις εσύ) (τις έχω βέβαια στο σάιτ, αλλά…)

        φιλιά χ 2

    1. renata Συντάκτης

      Μπαλόνη μου, ήταν λίγες οι μέρες γμτ. Έχω βέβαια σε νυχτερινή ζωή κυρίως, αλλά αυτό απαιτεί παρέα. Οι μέρες όμως ήταν όμορφο ξεθέωμααα… 🙂
      Φιλιάάά

  2. alepou

    ΔΕν ξέρω γιατί, αλλά έτσι αυθορμήτως μου’ρχεται να σου τραγουδήσω «Αχ κουνελάκι, κουνελάκι, ξύλο που θα το φας» κλπ.
    Ναι, έχω σκάσει απ’ τη ζήλεια μου που δεν έχω δει ακόμα το Βερολίνο, αλλά χαίρομαι που πέρασες τόσο καλά!!! (είδες, δεν είμαι κακιά τελικά 😉 ).
    Κι εγώ θα υπέκυπατ στην τουριστική ατραξιόν με τις σφραγίδες. Άλλωστε, είμαι τόσο επιρρεπής…

    1. renata Συντάκτης

      Αλεπού μου, τόσο πολύ σ’ έκανα να ζηλέψεις; :mrgreen: Εύχομαι να πας γρήγορα και θα δεις πως δε θα θέλεις να γυρίσεις.

      Εσύ κακιά; Καμία σχέση.. 🙂

  3. μούργος

    ρενατα θα παει μακρυα η βαλιτσα με τα ποστ για το βερολινο; 😛
    [εμενα η δικια μου 2 βηματα εκανε]
    .
    ασχετο, μερικες φωτο ειναι καταπληκτικες [εγω το ειπα εγω το ξεχασα]

    1. renata Συντάκτης

      Μούργο, άλλο ένα βήμα. Για ψυχολογικούς λόγους κυρίως! 😉

      Βρε μπας και σου ευχήθηκε ο επίτιμος καλό ταξίδι? 😆

      Εσύ ξέχνα το, εγώ το θυμάμαι! Χο,χο,χο…

  4. αγκνιρα

    Ωραίες οι φωτό σου Ρενάτα! Μπράβο σου! Και ομολογώ κοκκινίζοντας ότι έχω πάει πολλές φορές στο Βερολίνο, αλλά δεν έχω δει ούτε τα μισά από αυτά που είδες εσύ! Είναι που είχα λόγους να πάω και δεν έκανα πραγματικά τουρισμό…

    1. renata Συντάκτης

      Αγκνίρα, καλημέρα! 🙂 Είναι φυσικό. Άλλο ταξίδι για δουλειά κι άλλο για τουρισμό. Πολλά μέρη και ομορφιές της Αθήνας (έχει μερικές ακόμα κρυμμένες) τα γνωρίζω κι εγώ τα τελευταία χρόνια χάρη σε μια φίλη που είναι ξένη εδώ και τα ψάχνει. 🙂

  5. tsalapeteinos

    Λες ότι επωφελήθηκες του σφραγίσματος του διαβατηρίου από το σύντροφο συνοριοφύλακα, αλλά βλέπω δεν άδραξες την ευκαιρία να αυτομολύσεις στον… παράδεισο του υπαρχτού σοσιαλισμού! Που πέρα από την πλάκα αν μπορούσαμε να προβλέψουμε που θα κατέληγε ο παράδεισος του ΠΑΣΟΚ μάλλον θα κάναμε ουρές έξω από την πρεσβεία της ΛΔΓ, όπως στο σκηνοθετημένο βίντεο στο τέλος της ταινίας Goodbye Lenin.

Σχολιάστε

