Νιρβάνα τέλος!

Οικογενειακό μέτωπο.  Η νιρβάνα τερματίστηκε απ΄την ώρα που γύρισε η μητέρα μου. Άρχισαν τα ματς με την ίδια θεματολογία πάνω κάτω.

-Γιατί δε φτιάχνεις το βούλιαγμα στον προφυλακτήρα?

-Γιατί λείπει ο μάστορας.

Ένα μήνα τα ίδια μου λες. Γιατί  δεν το πλένεις τουλάχιστον ?

-Μ’ αρέσει βρώμικο.

-Θα σε φάνε τα σκουλήκια, κακομοίρα μου. Καημένο αμάξι!!!

Κοίτα να μαζευτείς, όλο βόλτες μου είσαι.

Δουλειά σου!

Πού σπαταλάς όλα σου τα λεφτά?

-Όπου θέλω.Παράτα με!

Η τελευταία προστακτική γίνεται η μόνιμη επωδός με βαριεστημένο ύφος. Ούτε καν νευριάζω και χάνει τη διασκέδασή της.

Η β’ φάση διακοπών κανονίστηκε.Εγώ στη Ρόδο κι  η Μ.  στη Χαλκιδική . Μες στο Δεκαπενταύγουστο μακριά απ ΄το χωριό, χωρίς να την  περιλαμβάνει. Ξεσπάθωσε!!

Το σπίτι στο χωριό θα τους  το χαρίσουμε? (στη γιαγιά και μια απ΄τις θείες)

Δε θα πάθει τίποτα για ένα καλοκαίρι!

-Σα δε ντρέπεσαιι!

-Σου ΄πα δεν ξαναπάω στο χωριό! Γιατί το λες μόνο σεμένα?

Κι οι άλλες οι προκομμένες θα τ΄ακούσουν. (Ξεφυσάει…)

Η μικρή -αφού προσπάθησε να τη φορτώσει στη Μ. ερήμην της – θα πάει Ζάκυνθο και  θα την πάρει μαζί.  Σειρά της! Εμείς το ζήσαμε πέρσι στις Σπέτσες! 😯 Η κύρια πηγή εκνευρισμού αυτή λοιπόν. 2 μέρες έλειπα στ’ ανίψια και μόλις γύρισα, κρέμασε μούτρα. Απορώ πού τη βρίσκει την όρεξη με τέτοια ζέστη.

Της φταίει που κοιμάμαι αργά, που ξυπνάω αργά, που διαβάζω ξαπλωμένη τη μισή μέρα, που ακούω μουσική χωρίς ακουστικά. Όταν βάζω ακουστικά, την αποξενώνω, λέει!

Μάνα, get a life!

23 thoughts on “Νιρβάνα τέλος!

  1. Кроткая

    Χμμμ… εχει μάθει όλη της η ζωή να είναι τα παιδιά της. Και το παιδί που κάνει το λάθος να μην φεύγει από την μητρική εστία, χμμμ… κακώς το κάνει.

    Για πότε η μετακόμιση;

  2. renata Συντάκτης

    Κροτάκι μου, το ΄χουμε συζητήσει ήρεμα, όταν σταματάει να παραπονιέται, πως είναι λάθος κι επιλογή της το να μην έχει φίλες και ζωή εκτός από μας. Κι όχι πως δεν είχε ευκαιρίες.
    Όσο για μένα, δυστυχώς καθαρά οικονομικοί λόγοι μ’ εμποδίζουν ακόμα. 😦

    Μπερδεμενάκι μου, στου κουφού την πόρτα…
    Σμουτς! 🙂

  3. diastimata

    Ζωή της μάνας είναι να μπαίνει στη ζωή των παιδιών της. Τι στο καλό μάνα θα ήταν διαφορετικά. («Αμ, δε θα γίνεις μάνα; Να δω τα δικά σου τα καλά», που λένε συνήθως…)

  4. Кроткая

    Τάκι, όταν η μάνα συμπεριφέρεται έτσι σε κόρες που έχουν ενηλικιωθεί προ πολλού (και γιους δλδ, όχι μόνο κόρες) είναι γιατί η ζωή της είναι συνώνυμη με τον ρόλο της μάνας. Και γιατί δεν έχει πια δική της ζωή -ίσως να μην είχε και ποτέ δλδ.
    Έχω δει μάνες που κατέστρεψαν την ζωή των παιδιών τους γι’αυτό το λόγο. Όχι πως δεν έφταιγαν και τα παιδιά. Έφταιγαν γιατί τους άφησαν χώρο. Κι ως γνωστόν, όσο χώρο αφήνεις, τόσο τον καταλαμβάνει ο άλλος (σου θυμίζει κάτι;). Η φύση δεν γνωρίζει το κενό.

    Σόρυ κιόλας που τα λέω έτσι χοντρά…

  5. renata Συντάκτης

    Λεμονάκι μου, τους το εμφύτευσαν -της γενιάς των δικών μας – από κούνια. Από κει και πέρα είναι αυτό που λέει η Κροτούλα παρακάτω. Πόσο τους επιτρέπουμε! 😉

    Διαστήματα, ζωή των γονιών είναι να ΄χουν τη δική τους και αν θέλουν να να ΄ναι κοντά-ψυχικά-στα παιδιά τους, να μη γαντζώνονται πάνω τους!

    Κροτάκι μου, πες τααα! Χρυσόστομο! 😀
    Και μια απ΄τις αιτίες δυσφορίας της είναι πως εγώ την κρατώ σε απόσταση και τα βέλη της-όχι αυτών των διαλόγων, που ΄ναι ασήμαντοι- δε βρίσκουν στόχο.

  6. QueenElisabeth

    Δεν βρίσκουν όμως Ρενατένια μου;
    Δηλαδή, αν τα κατάφερες και η κριτική της μανούλας δεν πιάνει τόπο, μπράβο σου, εδώ να δεις hats off!
    Και στα δικά μου βρε!

  7. elie

    Και που φεύγεις από το σπίτι πάνω κάτω τα ίδια ακούς αλλά σε μικρότερη ένταση. Μόνο που τότε συνοδεύονται από «δεν ανακατεύομαι στη ζωή σου αλλά μπλα μπλα μπλα μάνα είμαι μπλα μπλα μπλα».

  8. renata Συντάκτης

    Ελισσώ μου, δεν είχαμε ποτέ τις καλύτερες σχέσεις με τη μάνα μου, η οποία έβλεπε και την τρελή αδυναμία προς τον πατέρα μου, οπότε στα βέλη είμαι συνηθισμένη. Πριν δυο χρόνια είχαμε φτάσει δε στο μάξιμουμ, αλλά αφότου εγώ «συνήλθα», αποφάσισα πως δε με νοιάζει ό,τι κι αν λέει. Ειλικρινά σχεδόν δεν ακούω . 😉
    Μη σου πω πως την κάνω χάζι καμιά φορά -ξέροντας πως σκέφτεται- την ώρα που ψάχνει να βρει την πιο φαρμακερή σαΐτα.
    Στο εύχομαιιιιι! 😀

    Γοργονίτσα μου ξενιτεμένη, το ξέρω. Γι αυτό έχω επικεντρωθεί στο να έχω εγώ. 😉 Για να μη της μοιάσω και μερικά από κάποια χρόνια, να μυκτηρίζω το ό,τι δεν έζησα. 😉 Поцелуи

    Elie, επειδή έζησα χρόνια μακριά από τότε που άρχισα να δουλεύω στην επαρχία κι αργότερα, δε της επέτρεπα να εκφράζει τη γνώμη της. Αν και όσο ήμουν παντρεμένη, κανένα στραβό δεν έβλεπε τότε, «γιατί έπρεπε να κάνω υπομονή». Από ένα τέτοιο άτομο λοιπόν , δεν δέχομαι κριτική.

  9. Кроткая

    Elie, εδώ εγώ ζω στα 3 χιλιάδες χλμ μακριά και σε άλλη χώρα και χώνεται. Το να πας απλά σε άλλο σπίτι είναι αμελητέο εμπόδιο.

    Ρενατάκι, move out asap λέμε! Καλά κάνεις και δεν δέχεσαι την κριτική, αλλά είσια σίγουρη πως βαθειά μέσα δεν σου αφήνει απολύτως τίποτα; χμμμμ…

  10. renata Συντάκτης

    Κροτάκι μου, δυστυχώς αργεί ακόμη.
    Ναι, δε λέω πως ήταν ό,τι καλύτερο να μου χτυπάει διάφορα. Το να την αγνοώ ουσιαστικά κάνει καλή δουλειά όμως! 😉
    Οι διάλογοι αυτοί ήταν σχετικά ανώδυνοι! 🙂

    Σμουουτς!

  11. Αθηνά

    Όταν στα παιδικά και εφηβικά χρόνια όσο ζούμε μαζί τους και για οποιοδήποτε λόγο, δεν έχει θεμελιωθεί σχέση ουσιαστικής αγάπης και εμπιστοσύνης μεταξύ μάνας και κόρης ας μην περιμένουμε αυτό να γίνει όταν ενηλικιωθούμε και κάνουμε πλέον συνειδητά τις δικές μας επιλογές.
    Εμείς τόχουμε πάρει απόφαση αυτό προ πολλού. Με αυτές τι γίνεται…

  12. alef

    Αχ φοβερή Ρενάτα, μιλάμε για άπαιχτο κείμενο! Ούτε κάμερα να είχες βάλει, Ρενατάκι, γράφεις συγκλονιστικά! Τόχεις μιλάμε το θέμα, κάνε το κάτι, ναι? Σε γλυκοφιλώ και σε κατανοώ απολύτως, άλεφ ομοιοπαθές (περίπου, καθότι και άλεφ… κουφό!)
    ΥΓ. Υπέροχο το ταξίδι σου και εξαιρετικές οι φωτό! Χαθήκαμε λίγο αλλά το καλοκαίρι δέχομαι κατ’ οίκον (καθότι διαθέτω εκτός από… μάδερ και βουνό!)
    Φιλί, πάλι

  13. μούργος

    θα μπορουσα να συμφωνησω με την κροτ (και να το παω παραπερα, λεγοντας πως επιλεγεις ρενατα να παιξεις τον ρολο του αποντος πατερα σου) αλλα δεν το κανω 😀 😛 γιατι ειναι λιγο σπαστικο αυτο, γι’ αυτο και λεω (λεμε τωρα), μονο, πως ο διαλογος ειναι απολαυστικος!

  14. auravoluptas

    Ωωωωχ … Γνωστό το σκηνικό, χιλιάδες οι παραλλαγές του, ίδια η βάση του .

    Θέλει πολλή δουλειά . Εγώ τα κατάφερα μετά από πολλή προσπάθεια . Το ξέρεις, δεν το ξέρεις ? Είναι δύσκολο στις μέρες μας να μεγαλώνεις ένα γονιό .

    Καλά κάνεις και δεν δίνεις σημασία . Θυμίσου όμως κι ένα παλιό γνωστό κόλπο . Πάνω απ’όλα , μα πάνω απ’όλα κάθε γονιός θέλει το παιδί του να νιώθει ευτυχισμένο και να είναι καλά . Αν συμβαίνει το αντίθετο δεν το καταλαβαίνει ούτε με τσακωμούς, ούτε με φωνές, παρά μόνο με μια απλή ανακοίνωση » Έτσι όπως φέρεσαι: με κάνεις δυστυχισμένο / δεν αισθάνομαι καλά / είμαι ένα βήμα πριν το ψυχοφάρμακο / πάει, αυτό ήταν, ακούω φωνές » . Ο τρόπος διαφέρει ανάλογα με την περίπτωση (γονιού) από ξερό μέχρι σπαραξικάρδιο-μελοδραματικό .

    Η κλασσική μάνα είναι ο Μέγας Χειριστής . Χειρισμός μέχρι αηδίας . Παραγωγός ενοχών με το τσουβάλι . Μας γέννησαν, ξέρουν τα κουμπιά μας γιατί πήραν μέρος στη δημιουργία τους . Όμως, μεγαλώσαμε μαζί τους, ξέρουμε κι εμείς τα δικά τους . Ποτέ δεν είναι αργά να βάλουμε όρια . Πρέπει να βάζουμε όρια . Το δύσκολο είναι να τους πείσουμε ότι το κάνουμε από αγάπη και για το καλό όλων μας . Εκεί θέλει επιμονή και υπομονή .

    Όταν είμαστε έτοιμοι καλή μου Ρενάτα οι δικαιολογίες εξαφανίζονται . Και μέχρι τότε προετοιμάζουμε το έδαφος . 😉

    Συγγνώμη για το σεντόνι, δεν ξέρω την περίπτωση, είμαι «νέα» εδώ μέσα . Μίλησα γενικά, έτσι ?
    Φιλιά και εύχομαι να ξαναβρείς τη νιρβάνα σου . 🙂

  15. renata Συντάκτης

    Αθηνά μου, δε θα μπορούσα να το διατυπώσω καλύτερα.Και φαίνεται απ΄την καλύτερη σχέση που έχει με τη μικρότερη. Εγώ το δέχομαι, αυτή αρνείται. Φιλιά στα κορίτσια σου! 🙂

    Άλεφ μου, πολλές φορές τα συζητάμε με τη Μ., τη μεγάλη αδερφή, που είμαστε «τα παλιοκόριτσα» και γελάμε. Ναι, αν και ζει πιο μακριά-μάνα η ίδια με δυο παιδιά- της φέρεται έτσι. Και σίγουρα υπάρχουν ατάκες που θα ειπωθούν σε κάθε περίσταση.
    Πέρασες καλά ελπίζω. Θα το προσπαθήσω, ελπίζω με επιτυχία αυτή τη φορά. 😉 Σε φιλώ

    Μούργο, το ότι ξυπνάει μέσα μου πολλά στοιχεία απ΄το χαρακτήρα του μπαμπά μου, με τον οποίο στη σχέση τους υπήρχε πολλή ένταση, το ΄χω καταλάβει.
    Προέρχεται από μια υπερπροστατευτική οικογένεια η ίδια, με προσκόλληση αρχικά στον πατέρα της κι έπειτα στον αδερφό της και τέλος στον πατέρα μου. Δεν έμαθε να στηρίζεται ψυχολογικά στον εαυτό της. Κι εγώ δεν είμαι σε καμιά περίπτωση «πρόσφορο έδαφος»!
    Πολλές φορές την έχω σκεφτεί ως ηρωίδα σε θέατρο του παραλόγου. Και αν ζούσε ο Φρόυντ θα ‘γραφε τόμους πάνω στη συμπεριφορά της! 😛
    Η εφηβεία μας δεν ήταν βαρετή, στο υπογράφω! 😆
    Πού εξαφανίστηκες βρε?

    Αύρα μου, τη χειραγώγησή της ποτέ δεν ήθελα. Και το ότι την κρατάω σε απόσταση, την παραξενεύει. Πώς μπορώ και στέκομαι μόνη μου.
    Όσο για το μηχανισμό τον χρησιμοποίησα μια φορά -όταν χώρισα- λέγοντας αυτό ακριβώς που αλήθευε κιόλας. «Οι επιλογές ήταν α) να φύγω , β) χάπια, γ) μπαλκόνι.» Για να σταματήσει τις επιθέσεις.
    Δεν έπιασε όμως, γιατί εφαρμόζοντάς το μια ζωή επάνω μας, χωρίς μεγάλη επιτυχία βέβαια απ΄τα 14 μας, δεν το πίστεψε.
    Έχω μετανιώσει που πήρα το αμάξι, γιατί νιώθω εγκλωβισμένη. Βλέπεις τα οικονομικά είναι το μόνο που με κρατάει εδώ.
    Μη ζητάς συγγνώμη. Τα σεντόνια σου είναι ευπρόσδεκτα! 😀

  16. diastimata

    OK, OK, συμφωνώ με όλα αυτά και ο λόγος μου ήταν σκωπτικός -αλλά μάλλον αποτυχημένος.

    Μην ξεχνάτε ότι μάνα με γέννησε κι εμένα και μια άλλη μάνα κατέστρεψε τη μισή ζωή μου (και τη μισή ζωή της κόρης της) -μια τρίτη έχει βαλθεί να καταστρέψει την άλλη μισή.

Σχολιάστε

