… και στις γύρω περιοχές

Πλατεία Βοσγίων

Το ξέρω πως ακούγεται κλισέ, αλλά το Παρίσι το λάτρεψα, παρά τις συνεχείς προσπάθειες του καιρού που μας «έπαιζε» συνεχώς. Έφυγα από δω έχοντας στο μυαλό μου τα μουσεία του πιο πολύ και τις φημισμένες συνοικίες του, έχοντας σημειώσει τα μέρη που ήθελα να δω και μελετήσει το χάρτη (του μετρό κυρίως ) εντατικά. Δεν ήμουν προετοιμασμένη για την τόση ομορφιά γύρω μου όμως.

Το Ορσ� απ΄το ποτάμι

Μπρος στους πίνακες και τα γλυπτά λες κι ήταν κάποια άλλη κι όχι εγώ, ένιωθα πως ήμουν εκεί και δεν ήμουν ταυτόχρονα, ίσως γι αυτό τραβούσα τόσες φωτογραφίες για ν΄αναγκάσω τον εαυτό μου να το χωνέψει και για να σιγουρευτώ πως δεν ήτανε της φαντασίας μου. 🙂 Όταν περπατούσα την πόλη ήταν αλλιώς. Ένιωθα οικεία λες και ζούσα εκεί από παλιά. 😛

Στη Ντοβίλ 1

Μεγάλο εμπόδιο η γλώσσα υπήρξε στο ότι δεν είχα εγώ τη χαρά να τη μιλήσω (η επιφοίτηση δεν ήρθε 😛 ). Όμως σε μέρη που χρειάστηκα εξυπηρέτηση (μικρά εστιατόρια) ή οδηγίες μπόρεσα μια χαρά να συννεννοηθώ στ΄αγγλικά. Ιδιαίτερα αγενείς δεν είδα να είναι -εκτός απ΄το προσωπικό στο Ντε Γκολ που ΄ναι εντελώς στην τσίτα! -και κάποιες φορές που με είδαν με το χάρτη στο χέρι προθυμοποιήθηκαν να με βοηθήσουν (αχ! έναν κούκλο στο μπουλβάρ Σαν Μισελ δε θα ξεχάσω) αν και με περνούσαν για Ισπανίδα .

Στη Ντοβίλ 2

Στιγμές που θυμάμαι με μεγάλη ευχαρίστηση ήταν :

Βρυξ�λλες

η αντάμωση με το Κροτάκι κι η πιο γευστική ζεστή σοκολάτα στην Γκραν Μαρκτ,

Κοτ ντε Φλερύ

η εξοχή της Νορμανδίας ,

Ονφλ�ρ 1

τα υπέροχα λουλούδια παντού ,

Στη Ντοβίλ 2

οι γαστριμαργικές απολαύσεις

Στη ντοβίλ 4

Στη Ντοβίλ 6

( γλυκά και θαλασσινά τα τσάκισα) ,

το άκουσμα της λειτουργίας στη Σακρ Κερ, η πανσέληνος πάνω απ΄το φωτισμένο Παρίσι απ΄τη Μονμάρτη,

Στη Ντοβίλ 5

η θέα της θάλασσας (μου ΄λειψε λιγουλάκι),

Στη Ντοβίλ 7

οι μπουλανζερί (σκέφτηκα αμέσως γνωστό που θα τρελαινόταν εκεί! ) και πατισερί στη Ντοβίλ

κι η συγκίνηση που ‘νιωσα αντικρίζοντας τη Νίκη της Σαμοθράκης έτοιμη να πετάξει και μπρος στον πρώτο Πόλοκ στο Μπομπούρ ( έκλαψα κανονικότατα μιλάμε! ).

Δεν ήμουν προετοιμασμένη για τέτοια επίδειξη παιδείας – και δεν εννοώ μόνο τα κτίρια και τα μουσεία- αλλά το ότι ένα σκουπιδάκι δεν είδα στους δρόμους, μήτε κήπους αφρόντιστους -που ξεφύτρωναν παντού- μήτ’ ένα μουσείο ή κεντρικό σταθμό μετρό που να μην υπήρχε ράμπα ή ασανσέρ για ΑμΕΑ που είχαν ελεύθερη είσοδο στα μουσεία οι ίδιοι και οι συνοδοί τους κ.α. Για μένα αυτά είναι καθαρό μέτρο σύγκρισης της αγωγής μας ως χώρα.

Ονφλ�ρ

Επειδή ούτε όσα ήθελα πρόλαβα ούτε το χόρτασα, θα ξαναπάω όποτε μου ξαναδοθεί η ευκαιρία. 😀

Υ.Γ. Αν και θα γίνω γραφική βρίσκω πως ταιριάζει πολύ το τραγουδάκι.

Καλό μήνα!

20 thoughts on “… και στις γύρω περιοχές

  1. teokaf

    Το μόνο σχόλιο που θα κάνω καλή μου Ρενάτα είναι πικρό και είναι πως στο Παρίσι υπάρχει κρασί που πουλιέται 3,05 € και το απίστευτο είναι πως πίνεται κιόλας. Που τέτοιες πολυτέλειες στο Ελλάντα.

  2. renata Συντάκτης

    Άννα, καλό σου μήνα! Σ΄ευχαριστώ! Απλά μοιράστηκα εντυπώσεις! 🙂

    Φαραώνα, καλό σου μήνα! 🙂 Ήταν όντως! 🙂 Σε φιλώ

    Δεσποσύνη μου,το κατευχαριστήθηκαααα! 😉 Κι εσύ τυχερούλα!

    Καλέ μου Τεο,στο Calvados προσπαθούσα να εστιάσω που έχει 53,70 απ’ όσο διακρίνω. 😛 Εγώ πάντως εκεί ήπια cider! 🙂 Με τέτοια ακρίβεια θα προτιμούσα να ζω εκεί ασυζητητί 😉

    Νίνα μου,για τα τσιγάρα μου ειδικά δεν έχω καμιά αμφιβολία! 😛
    Μ’ αρέσει που έλεγξα την τσάντα για τα βασικά και είπα οκ! 😀 Κράτησέ τα κάβα! 😉

  3. Κωστής Γκορτζής

    Εξαιρετικό, οδοιπορικό.
    Επειδή πέρασαν χρόνια (μη τα προδίδουμε κιόλας) από την δική μου περιπλάνηση στο Παρίσι (τότε η …καθαριότητά του προσέγγιζε αυτή της …Νάπολης) πολύ θα ήθελα να μάθω πώς αυτοί τα κατάφεραν κι εμείς πάμε συνεχώς προς τα πίσω…

  4. renata Συντάκτης

    Γοργονίτσα μου, άραγε το παθαίνει κανείς και σ’ άλλες πόλεις? 😀

    Κωστή, αυτό πολύ θα ‘θελα κι εγώ να το μάθω! 😐

    Αείποτε, ευχαριστώ. Θα το προσπαθήσω! 🙂 Καλό μήνα 🙂

  5. μούργος

    ρενατα, οι φωτο αψογες!!
    (καθε φορα και καλυτερες. τι γινεται;
    παρακολουθεις μαθηματα φωτογραφιας κρυφα; 😆 )
    υ.γ.
    παρισι δεν εχω παει 👿 αλλα εχω γυρισει τη νοτια γαλλια.
    αυτο που λες με τη καθαριοτητα, ειναι σε βαθμο εκνευριστικο.
    θυμαμαι παρατηρουσα καποιον που κλαδευε τα φυτα του γυρω απο τον κηπο του και ειχε απλωσει απο κατω ενα μεγαλο μουσαμα να πεφτουν μεσα τα φυλλα και τα κλαδια που επεφταν.
    εξω απο το μουσαμα δεν υπηρχε ουτε ενα φυλλο.
    ε, λοιπον στο τσακ ημουν να παω κοντα του και να ριξω μια κλωτσια στα φυλλα να σκορπιστουνε. και μετα να του δωσω δωρο ενα υπογλωσσιο 😆 )

  6. renata Συντάκτης

    Ελισσάκι μου, μη ζηλεύεις . Θα τα κάνεις όσα ονειρεύεσαι! 😉

    Μούργο, η νότια Γαλλία είναι στα ταξίδια που θέλω να κάνω, μετά τη Φλωρεντία και άλλους προορισμούς!

    Άμα σε προλάβαινε αυτός με το δίκρανο και σε περιλάβαινε στα μαλακά θα ούρλιαζες «κάι κάι κάι»! 😛 😛 😛

  7. renata Συντάκτης

    Κροτάκι μου, είναι!

    Στα Γιάννινα τόση λίμνη να μην πέσει 2-3 φορές να πλυθεί? 😆 Αλλά καλύτερα γιατί γλιτώσαμε την οικολογική καταστροφή που θ’ ακολουθούσε! 😉

    Γοργονίτσα μου, οκ τώρα θα ξέρω! 😀

  8. μούργος

    εγω κροτ ειμαι καθαρος μεσα μου!!! 😛
    ασε γιατι τους εχω δει και τους πολιτισμενους ευρωπαιους!
    απ’ εξω κουκλα και απο μεσα πανουκλα! 😆
    .
    ρενατα μη παρασυρεσαι απο τις φωτο μου με τη λιμνη.
    ξερεις ποσο βρωμικη ειναι; πιο πολυ και απο μενα 😛

Σχολιάστε

