«Αφιέρωμα σ’ ένα φίλο»

tz08b.jpg

Μπαίνοντας μέσα και περιμένοντας να ΄ρθει η ώρα της ξενάγησης βλέπω την εκπομπή του Παρασκηνίου, που αναφέρεται σ’ αυτόν (το ζωγράφο Πάνο Φειδάκη) και τον δείχνει να ζωγραφίζει ένα πίνακα στο ατελιέ του. Αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι τα μάτια.

Το πρώτο χαρακτηριστικό που φτιάχνει στον πίνακα και σε όλους τους άλλους. Σε όσους πίνακές του είδα στην έκθεση αυτό ξεχώριζε ή μάλλον ξεχώρισα πιο πολύ. Και είπα πως και μόνο αυτό να ζωγραφίσει φτάνει.

Και μετά είδα τον πίνακα της φωτογραφίας. Σα να ΄ναι το πρόσωπο σκεπασμένο μ’ ένα σεντόνι και ξαφνικά μέσα από ΄να άνοιγμα να ξεπροβάλλουν αυτά τα μάτια του. Γαλανά, καθάρια, φωτεινά. Αυτά τα μάτια έσβησαν πριν 5 χρόνια. Αυτόχειρας.

Προλάβετε την έκθεση με τα έργα του στο μουσείο Φρυσίρα. Ως αυτήν την Κυριακή.

12 thoughts on “«Αφιέρωμα σ’ ένα φίλο»

  1. renata Συντάκτης

    Αδερφέ, φοβερό. Αδύνατο να μην ξεχωρίσω πια πίνακά του αν δω. μόνο απ΄τα μάτια. Υπάρχουν πολύ πιο αντιπροσωπευτικοί πίνακές του βέβαια, αλλά εμένα αυτός μου έμεινε.

    Γοργονίτσα μου, να πας. Και στο άλλο κτίριο έχει εκθέσεις έργων φίλων του, της ίδιας γενιάς. Πολύ ενδιαφέρουσα!

    Αλεπού μου, αξίζει όντως! 🙂

  2. lemon

    Σαν να κρυφοκοιτάζει τη ζωή, σαν να σκέφτεται «να βγω ή άσε, ας μη βγω» δεν είναι, ρενάτα;
    (Νομίζω πως γιαυτό σου θύμισε τη φίλη σου…)

    Τι να πεις, αυτά είναι αποφάσεις του καθενός, και τα βήματα (προς τη ζωή) και τα πηδήματα (μακριά της). Σεβαστές.
    Νομίζω (ελπίζω) πως ο ζωγράφος θα είναι καλύτερα τώρα, στο πουθενά.

  3. renata Συντάκτης

    Κροτάκι μου, σώωωπα, καλό μου! Κι εκεί έχει πολλά όμορφα πράγματα να δείτε! 😀

    Λεμονίτσα μου, ναι, δίκιο έχεις. Διστακτικότητα μου έβγαλε. Κι εγώ το εύχομαι.

    Κλεοπάτρα, καλησπέρα.

    Β.Μ. , ναι. Κι ήταν ενδιαφέρον ακόμα περισσότερο, γιατί στην άλλη έκθεση -με έργα των φίλων του- δείχνει τη γενιά των ζωγράφων που αντρώθηκαν στις αρχές της Μεταπολίτευσης.

  4. renata Συντάκτης

    Ελισσώ μου, κι εσύ? Εγώ πάλι ζηλεύω που ‘σαι εκεί και υπάρχουν τόσα μουσεία και πινακοθήκες (π.χ. Τέιτ) που μπορείς να πας! 🙂

    Αλήθεια στο Στράτφορντ-απόν-Έιβον πήγες?

  5. QueenElisabeth

    Ρενάτα μου ζηλεύεις τις δυνατότητες που έχω, όχι αυτά που όντως κάνω… Δεν κατάφερα ακόμα να κατέβω Λονδίνο… Σκέφτομαι όμως ότι μέσα στον Ιούνη θα έχω 20 υπέροχες κενές μέρες για να πάω παντού… Αν και μάλλον προς National Gallery με βλέπω παρά προς Tate…
    Ούτε Στράντφορντ πήγα… Πήγαν κάτι γνωστοί μου, που δήλωσαν πως «αν είδες ένα αγγλικό χωριό, τα είδες όλα» (δήλωση που έχει λογική, αλλά εγώ δεν ενστερνίζομαι), ενώ ένας από αυτούς μου είπε πως θα μου άρεσε γιατί είμαι «κλασσικο-κυριλέ γκόμενα»…

Σχολιάστε

