123 – το παιχνίδι

5kazgala.jpg

H πρόσκληση της lemon στην οποία έσπευσα ν’ ανταποκριθώ, έχει τους εξής όρους:

1. Πιάσε το βιβλίο που βρίσκεται πιο κοντά σε σένα.
2. Άνοιξε το βιβλίο στη σελίδα 123 (αν το βιβλίο διαθέτει λιγότερες από 123 σελίδες, άφησέ το και πήγαινε στο επόμενο κοντινότερο).
3. Βρες την πέμπτη περίοδο (=από τελεία σε τελεία, αν θυμάσαι) της σελίδας.
4. Ανάρτησε τις επόμενες τρεις περιόδους (δηλ. την έκτη, την έβδομη και την όγδοη*).
5. Ζήτα από πέντε ανθρώπους να κάνουν το ίδιο.

Συνήθως στο γραφείο ή στο κομοδίνο έχω τα βιβλία που διαβάζω. Το βιβλίο που άρχισα προχτές είναι οι «Επιστολές προς Γαλάτεια» του Νίκου Καζαντζάκη. Το απόσπασμα λέει:

«Μη ρωτάς, πολέμα! Ας θέσομε εμείς ένα σκοπό, ας ρυθμίσομε τη ζωή μας σύμφωνα με το Σκοπό τούτο που θέσαμε. Τότε οι πράξεις μας και τα λόγια μας κι οι ψυχικές μας διάθεσες θα πάρουν ενότητα, θα εναρμονιστούνε με το σκοπό τούτο. Και την εναρμόνιση αυτή πρέπει να τη θεωρούμε χρέος μας, δηλ. ευτυχία. «

Το απόσπασμα αυτό μου κίνησε την περιέργεια να διαβάσω την αρχή της παραγράφου θεωρώντας πως το απηύθυνε στην Γαλάτεια, αλλά είδα πως τελικά της εκθέτει την ανάγκη που νιώθει να θέσει τον εαυτό του σ’ ένα σκοπό και την ανυπομονησία του. (45η επιστολή 22/11/1922) . Ζητώ συγγνώμη , αν θεωρηθεί η διευκρίνησή μου spoiler, αλλά αλλάζει τη σκοπιά που το βλέπουμε νομίζω.

*Θεώρησα σωστό να γράψω και την ένατη περίοδο, που κλείνει την παράγραφο.

Προσκαλώ στο παιχνίδι αυτό τις :

και τους

24 thoughts on “123 – το παιχνίδι

  1. renata Συντάκτης

    Γοργονίτσα μου, βασανάκι ? Εγώ? 😦
    Αν δε θες, σ’ απαλλάσσω! 🙂

    Μούργο, ζητάς και τα ρέστα? Ακόμα χρωστάς την προηγούμενη! Εγώ δεν ξεχνώ! 😡 Αλλά για να μην κλαις, ορίστε! Μόλις προσεκλήθης! 😉

  2. renata Συντάκτης

    Ελισσώ μου, σκόπευα αν στο γράψω, αλλά δεν μου πήγαινε όταν είδα το περιεχόμενο του ποστ σου. 🙂

    Άλεφ μου, επιστολογραφία όπως και βιογραφίες έχω αρχίσει τελευταία να διαβάζω. Σε φιλώ 🙂

    Βασίλη, χαίρομαι που σ΄αρέσει το παιχνίδι. Λάβε κι εσύ μια πρόσκληση! 🙂
    Η αγωνία του ν’ αφήσει το σημάδι του, να συμμετάσχει στο φωτισμό της Ελλάδας, . Τέτοιος διαρκής πόθος τον έτρωγε.

    Σταύρο, στην Ελλάδα είμαι. Δυστυχώς! 🙂

    Μούργο, καλό είναι έστω και αργά να λάβεις ένα μάθημα. Στη ζωή δεν έχει undo! Ας πρόσεχεες! 😛

  3. renata Συντάκτης

    Νίνα μου, θα περιμένω λοιπόν με χαρά! 🙂

    Εύη μου , κι εγώ απ΄την εφηβεία, που τον κάλυψα πλην της Ασκητικής . Πλέον έχω αρχίσει να ψάχνω και τις συνθήκες που ίσως οδήγησαν εκεί το συγγραφέα ή ποιητή, το πώς σκεφτόταν, από που επηρεάστηκε. Αυτό που έχει διατυπωθεί ως «η κουζίνα του συγγραφέα». 😉

    Όσο για τους κλασσικούς της νιότης , πρέπει από μια ηλικία και μετά να ξαναγυρίζουμε σ΄αυτούς πιστεύω.

  4. Παράθεμα: Σελ. 123 « Shine on, you crazy diamond!

  5. ναυτίλος

    Ωραίο παιχνίδι ! Πολλές φορές παίζοντας μόνος μου (και με τα βιβλία μου)διαλέγω στην τύχη ένα από τα αδιάβαστα που έχω ,και είναι πάρα πολλά,και βάζοντας με το νου μου έναν αριθμό ανοίγω στην αντίστοιχη σελίδα και διαβάζω φωναχτά…΄
    Οι υπόλοιπες επιστολές με το ίδιο ύφος είναι γραμμένες ;

  6. renata Συντάκτης

    Αταίριαστε, είναι όντως! 🙂 Θα περιμένω

    Τασούλα, δεν τα ΄χασε μωρέ. Απλά μπερδεύτηκε! Δεν πειράζει ! 😉 Φιλιαά

    Β. Μ. , ωραία ! 🙂
    Σου στο στέλνω!

    Ναυτίλε, ωραίο παιχνίδι. Αυτό το κάνω μόνο σε βιβλία που έχω διαβάσει, όπως στον τόμο με τα άπαντα του αγαπημένου μου ποιητή, όταν «γυρεύω νοσηλεία».

    Από ένα ξεφύλλισμα που του έκανα, σχεδόν όλες αρχίζουν με την προσφώνηση «cherie» και περιλαμβάνουν συζητήσεις για τα οικονομικά και νέα των γνωστών αλλά και προβληματισμούς του
    για την Ελλάδα και τον εαυτό του, της ζητά φωτογραφίες δικές της και των γνωστών που αποκαλεί «θίασο», ελληνικές εφημερίδες κ.α΄. Όταν το διαβάσω, θα είμαι σε θέση να σας πω περισσότερα! 🙂

  7. Παράθεμα: 123 - το παιχνίδι « “Μπαμπάκης” - όπως ακριβώς με φωνάζει ο γιός μου

  8. Παράθεμα: Σελ. 123 « Νίνα Κουλετάκη

Σχολιάστε

