Στο Λαύριο

theatro_big.jpg

Την προηγούμενη Τετάρτη πήγαμε στο Βιομηχανικό Βιοτεχνικό Μουσείο Λαυρίου με την τάξη μου.

michanourgiooutside2photogallery_big.jpg

Διαλέξαμε την περιοχή γιατί , όπως κι εμείς, υπέστη νωρίς τις συνέπειες της γρήγορης εκβιομηχάνισης και της επίπτωσής τους στο περιβάλλον, κυρίως στη νεώτερη ιστορία εστιάζοντας.

lavrio_5.jpg

Μέσα στο κτίριο του παλιού Μηχανουργείου μπήκαμε εμείς. Έχουν επεξεργαστεί εκπαιδευτικά προγράμματα στα οποία, μιλούν πρώτα για λίγο για την ιστορία του ιδρύματος (Γαλλική Εταιρία Μεταλλευμάτων Λαυρίου) χωρίς να κουράζουν τα παιδιά.

 

lavrio_8.jpg

 

Έπειτα αναλαμβάνουν, χωρισμένοι σε ομάδες οι μαθητές να συγκεντρώσουν πληροφορίες από stands με έντυπα και φωτογραφίες και να μάθουν τα διάφορα στάδια της εξόρυξης κι επεξεργασίας του μεταλλεύματος (το δικό μας πρόγραμμα) .

lavrio_9a.jpg

Υπήρχαν ακόμα και δυο παλιοί εργάτες που μιλούσαν για τις συνθήκες εργασίας ή ό,τι ήθελαν να μάθουν για τότε.

Τα κτίρια και η περιοχή περιήλθαν στην ιδιοκτησία του Ε.Μ.Π . έπειτα απ΄το κλείσιμο της Γαλλικής Εταιρείας το 1982 και την πτώχευση έπειτα απ΄την ολιγόμηνη λειτουργία της Ελληνικής Εταιρείας .

Η ιστοσελίδα του Τεχνολογικού Πάρκου Λαυρίου με πλούσιο φωτογραφικό υλικό είναι εδώ. Αξίζει μια επίσκεψη, έστω και διαδικτυακή. 😉

18 thoughts on “Στο Λαύριο

  1. Кроткая

    πολύ ενδιαφέρουσα επίσκεψη -και πολύ καλό το site τους, μπράβο.
    αν και έχει δεχτεί και κάποιες επικρίσεις το ΕΜΠ για τη δουλειά αυτή… δεν ξέρω αν είναι βάσιμες, γιατί δεν έχω πάει.

    όντως, τα παιδιά τι είπαν;

  2. renata Συντάκτης

    Αλεπού μου, τους άρεσε. 🙂
    Είχαμε συζητήσει αρκετά τους χώρους και το σκοπό της επίσκεψης.
    Καταρχάς μπαίνοντας με το που είδαν τ΄απομεινάρια από παλιά κτίρια με τον ταινιόδρομο (την οποία φωτογραφία μου έφαγε ο wp 2 φορές χτες βράδυ γμτ!) ρωτούσαν τι ήταν.. Έπειτα ήρθαν οι 2 υπεύθυνες για το πρόγραμμα και μπήκαμε στο παλιό μηχανουργείο. Τα παιδιά δε βαρέθηκαν καθόλου, ίσα ίσα που τους έκανε φοβερή εντύπωση! Έπειτα έγινε μια γρήγορη ξενάγηση στους χώρους γύρω.
    Σήμερα που γυρίζαμε από άλλη εκπ/κή εκδρομή (προβολή της ταινίας «Ξυπόλητο τάγμα» ) με ρωτούσαν αν γίνεται να ξαναπάμε, να δουν και τα υπόλοιπα! 😀
    Εννοείται αναγνώρισαν κτίρια που γυρίστηκαν σίριαλ νεώτερα, εγώ πάλι θυμήθηκα τα «Λαυρεωτικά»!

    ΖουζουνοΒασίλω, ό,τι βρίσκουμε πως έχει αξία να δουν τα παιδιά και μέσα από συζήτηση μαζί τους , κάνουμε! 😀 Η επόμενη είναι στη Βουλή το Γενάρη! 😉

    Κροτάκι μου, εγώ δεν το γνώριζα. Απλά το βρήκα κατάλληλο γι αυτά και τρομερά ενδιαφέρον ! 🙂 Τους άρεσε! Εννοείται βέβαια πως το καταδιασκέδασαν και στο πούλμαν 1,5 ώρα το ταξίδι προς και από ! 😉

  3. QueenElisabeth

    Μπράβο Ρενάτα μου! Μπράβο που πάτε εκπαιδευτικές εκδρομές, μπράβο που μεριμνάτε ώστε να μη βαριούνται τα παιδιά και μπράβο σ’ αυτά που ενδιαφέρονται και τους αρέσει!

  4. confused

    Ωραία εκδρομούλα και χρήσιμη. Όχι σαν εμάς που «εκδρομή» σήμαινε μόνο «Σεράφειο» για παιχνίδι (όταν ήμασταν δημοτικό) και Λουμπαδιάρης για καφέ (γυμνάσιο-λύκειο).
    Σμουάαατς 😀

  5. kyriayf

    ναι!!! μπράβο «διδασκάλισσα» ουσίας!!!

    το θέμα «Λαύριο» με είχε απασχολήσει στο πεδίον της προ- «βιομηχανικής» αρχιτεκτονικής… ως θέμα διπλωματικής εργασίας….

    Έχεις διαβάσει τον «Χαρταετό» της Αθηνάς Κακούρη.. που αναφέρεται στα Λαυρεωτικά ;;;;

    (την θεωρώ την πλέον αξιόπιστη συγγραφέα ιστορικών μυθιστορημάτων…
    κρίνοντας από τα «πριμαρόλια»—στο συνιστώ !!!!!,
    και επιβεβαίωνε στοιχεία που είχα συλλέξει λόγω της εργασίας μου «η επίδραση της άνθησης του σταφιδεμπορίου στην αστική αρχιτεκτονική της Πάτρας και η αναβίωση κτιρίων με τις τωρινές ανάγκες χρήσης των»….(με τις τότε «συνθήκες» μου … Τράπεζα έφτιαξα!!!!!)

    και… αδερφούλα!!!! μόλις….τώρα…. μου τηλεφώνησαν!!! να ενδυθώ «το δόντι της γιαγιάς» για παραμύθι!!!!

    λές να μπορέσω;;;;

    σε φιλώ
    🙂

    έχω στείλει μέηλ… για μια χάρη της Ν…

  6. renata Συντάκτης

    Ελισσώ μου, αυτό είναι το θέμα. Να τους αρέσει και να μαθαίνουν. 😉 Σ΄ευχαριστώ!

    Τασσούλα μου, προσωπικό βίτσιο πες το να θες. Μια διαρκής αγωνία . Ελπίζω να συνέρχεστε σιγά σιγά. Φιλιάά

    Μπερδεμενάκι μου-σε πεθύμησα- μια χαρά τον κόβω τον Λουμπαρδιάρη! 😉 Απλά ακόμα έχουμε ένα έλεγχο στις επιλογές. Έχω ακούσει για εκδρομές του Γυμνασίου κι έχω κουφαθεί… Δεν είναι όμως όλοι έτσι. 🙂

    Υφάντρα μου, ομολογώ πως όχι. Δεν το ΄χω διαβάσει. Περιμένω πώς και πώς, «γιαγιούλα» μου! 😉 Έχεις μέιλ!

  7. renata Συντάκτης

    Ελισσώ μου, sμουουουουουουτς!

    Φιλενάδα, όταν περνούσαμε απ΄τη διασταύρωση προς γοργονολίμανο σας σκέφτηκα και τις δυο φορές! 😉 Δεν προλάβαμε για καβο-Κολώνες. Ελπίζω άλλη φορά!

  8. CrazyTourist1

    Καλό μηνα!

    Πολυ ωραία εκδρομή για τα παιδιά. Είχα την τύχη να πάω κι εγώ στα φοιτητικά μου χρόνια στο Πάρκο, και όντως έχει γίνει καλή δουλειά στην αναστήλωση του χώρου.

    Παλιότερα, ο χωρός ήταν αφημένος στη τύχη του ενώ τώρα αποτελεί ένα σημείο αναφοράς για την περιοχή. Όντως το ΕΜΠ δέχτηκε διάφορες επικρίσεις αλλά είναι διάφορα στη μέση…

    Πολύ καλή και εναλλακτική επιλογή για σχολική εκδρομή!

    Καλό ΣΚ!

  9. renata Συντάκτης

    Τρελοτουρίστα, εγώ μέχρι φέτος δεν το ήξερα πως έχει γίνει επισκέψιμο, γι αυτό και μόλις ήρθε στην εγκύκλιο ανάμεσα στα εγκεκριμένα , έκλεισα αμέσως! 🙂

    Καλό μήνα ! 😀

  10. μούργος

    ρενατα, η λακωνια ειναι κοντα στην αθηνα-μαλλον το ξερεις, ε; 😀 –
    μεσα στον οκτωβρη, ειχα ανεβει αθηνα για δουλειες και πηγα για βολτα λαυριο.
    τις εκδηλωσεις δεν τις ειδα γιατι πηγα πρωι!

Σχολιάστε

