Την άλλη Κυριακή…*

details008.jpg

«Παρασκευή κοντή γιορτή!» λέει η παροιμία. Πάει κι αυτή η κουραστική βδομάδα! Την επόμενη θα την σκεφτώ την Κυριακή το βράδυ, μιας και έχουμε πλήρες πρόγραμμα. Εκπαιδευτική επίσκεψη με προβολή ταινίας, γιορτή και παρέλαση.

Έχω γράψει άραγε πόσο μισώ τις μαθητικές παρελάσεις? Τις θεωρώ φριχτό απομεινάρι παλιότερων εποχών γραμμένων με μαύρο μελάνι στην ιστορία μας. Απ΄την Ε.Ο.Ν. της δικτατορίας του Μεταξά, που έσπευσε να μιμηθεί τη Χιτλερική νεολαία. Σε ελάχιστες χώρες στον κόσμο έχουν διατηρηθεί οι μαθητικές παρελάσεις, σε καθεστώτα διόλου δημοκρατικά. Αναλώνουμε ώρες για εξάσκηση σε βήμα και δεν είναι και ο καλύτερος τρόπος να τιμήσουμε τους ήρωες!

Ποιους ήρωες απ’ όλους όμως? Για την επίσημη πολιτεία έχουμε κολλήσει στο «έπος του ’40-41» και όχι παραπέρα. Ναι, έχει αναγνωριστεί η συμβολή της εθνικής αντίστασης αλλά γιορτάζεται ξεχωριστά. Τείνουν δε να συμψηφίζουν τον εορτασμό της με του Πολυτεχνείου(σε μια μέρα!) κι ουσιαστικά να μην δίνεται έμφαση στην ιστορική συνέχεια. Ποιοι πολέμησαν για την απελευθέρωσή μας, απ ΄το ’41 ως το ’44? Ε ε ε ε?

Όσο για τα συμπαρομαρτούντα που ζούμε κάθε φορά όπως :

  • Ποιος/α θα πάρει τη σημαία?
  • Ποιος/α θα μπει διμοιρίτης/ισσα?
  • Ποιος θα κουβαλάει την ταμπέλα?
  • Γιατί ο γιος ή η κόρη μου είναι πιο πίσω ή δίπλα απ΄τον/την τάδε μαθητή/τρια ?
  • Γιατί δεν είναι ο γιος/η κόρη μου σημαιοφόρος/διμοιρίτης/ταμπελοφόρος?

κι άλλα τέτοια, ας μη μιλήσω. Εξάλλου η επιβράβευση των άριστων μαθητών είναι η γνώση. Ας δίνεται έστω ένα συμβολικό βραβείο κι όχι ο αυτός ο στρεσογόνος αγώνας για τη σημαία.

Δε σας είπα και το «καλύτερο». Την άλλη Κυριακή παρελαύνω, ως συνοδός! 🙄 🙄

* … ξοφλάς», έλεγε στην ταινία «Ένα γελαστό απόγευμα» ο Γ. Μιχαλακόπουλος . Έτσι νιώθω κι εγώ, καταδικασμένη. Δε μ’ αρέσει να τα βλέπω όλα σα στρατιωτάκια.

41 thoughts on “Την άλλη Κυριακή…*

  1. ritsmas

    Ναι μωρέ Ρενατάκι μου. Πόσο δίκιο έχεις. Αράχνες παντού και φαντάσματα. Ως πότε , όμως; Εντάξει, την ξέρουμε την ιστορία μας, την τιμάμε, τη συζητάμε, αλλά λάχει , βάζουμε και καμιά φωνή, αλλά αυτό το σουρτα φέρτα με τις παρελάσεις και τις γκρινιες για τη σημαία επί της τηλεοπτικής οθόνης ( όχι το αλβανάκι, αλλά το ελληνάκι, ναι, ρε φίλε αλλά το αλβανακι πρωτευσε τωρα, τι να κάνουμε, ας φροντιζε και το δικό σου να πρωτεύσει ) κι αλλα τετοια φαιδρά. Προτιμώ τον Ρατατουη μωρε Ρενατάκι μου, τί να σου πω. σε σκέφτομαι.

  2. renata Συντάκτης

    Ρίτσα, ακριβώς έτσι! Τη χρονιά’ 99-’00 (προ Τσενάι) είχα βάλει στις δυο παρελάσεις σ’ ένα χωριό 2 κορίτσια απ΄τα 5 της Έκτης, που είχαν αλβανική ή βορειοηπειρώτικη καταγωγή.
    Γι αυτό με άλλους τρόπους ας τιμήσουμε και ας κάνουμε την ιστορία γνώση μας, μπας και δεν επαναλάβουμε λάθη του παρελθόντος! 🙂

    Μούργε, θα΄θελες! 👿 👿

    Θυσίασε πάραυτα στο μεγάλο Μανιτού…εεε Matt, ν’ άρει τ’ ανάθεμα απ ΄τη λάσπη. Στην ανάγκη δε θα σε βρίσω για 5 σχόλια. Βγάλε και μπάνερ να το βάλω εδώ! 😛

    Εδώ θα μου κατσικωθείς τώρα? 🙄 🙄

  3. ralou

    Συμφωνώ με όσα λές για σημαιοφόρους, διμοιρήτες και ταμπελοφόρους.
    Α! καλά, δεν ξέρω τι είναι οι ταμπελοφόροι, τι έγινε, ανακάλυψαν νέα θέση στην παρέλαση για να βολεύουν άλλο ενα παιδάκι στην κατανομή θέσεων-βραβείων.
    Καταλαβαίνω επίσης τα παιδιά που δεν μαθαίνουν ιστορία και δεν μπορούν να κατανοήσουν το νόημα των εθνικών εόρτων ότι κι αν συμβολίζουν.
    Για να είμαι ειλικρινής όμως μ΄ολο που οι παρελάσεις είναι κατάλοιπο από παλιές αμαρτωλές περιόδους της ιστορίας μας, εγώ η μεσόκοπη συναισθηματική, δεν παραλείπω να χύνω ενα διακριτικό δάκρυ όταν περνάνε τα πολύ μικρά παιδια, λίγο ατσούμπαλα και χαμένα, λίγο παίζοντας και προσπαθώντας να είναι σοβαρά, λίγο ψάχνοντας να δουν την μαμα μέσα στο πλήθος…

  4. QueenElisabeth

    Εγώ ως μαθήτρια τις απολάμβανα τις παρελάσεις. Μου άρεσαν. Βέβαια στην Κύπρο το σύστημα για τις θέσεις είναι πιο αυστηρό. Ξέρεις ότι δεν υπάρχει περίπτωση να αδικηθείς. Βγαίνει η βαθμολογία με εκατοστά και δίνονται οι θέσεις. Ανεξαρτήτως ύψους ή πόσο καλά βαδίζεις. Το άγημα αποτελείται από τους 11 καλύτερους μαθητές. Όποιοι κι αν είναι.

  5. renata Συντάκτης

    @ Κροτάκι μου, δε μελαγχολώ. Απλά το παίρνω απόφαση από τώρα! 🙂 Όσο για το προφιτερόλ σου έχω πει! 😉
    Άκου, Βρούτα!! 😆

    @ Μούργο, άντε βρε που σε πήρε ο πόνος για τη Γαλλιδούλα! Όσο για γαλαρία θα έχω τη μαμά να με καμαρώνει! 😛

    @ Ραλούκα μου, κι εγώ συγκινούμαι , όταν τα βλέπω να περνάνε ειδικά τις τελευταίες σειρές, που ΄ναι συνήθως λάσκα! 😀

    @ Μεγαλειοτάτη μου, με κλήρωση οι αριστούχοι της Ε΄. παίρνουν τη σημαία πλέον ανεξαρτήτως ύψους, ευτυχώς! 🙂
    Π.χ. Εγώ είχα 5 με 10 10αρια κι ένα με 8 10αρια και 2 9αρια. Ο ένας απ΄τους 5 βγήκε σημαιοφόρος κι οι άλλοι παραστάτες! Στο άλλο τμήμα απ΄τους 7 αριστούχους η μία έμεινε εκτός!
    Η πίεση όμως που ασκείται στα παιδιά κατά την Ε’ από ορισμένους γονείς και σε μας με τις βαθμολογίες, είναι μεγάλη! 🙄

  6. ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟΣ

    Πες τα sis. Κανείς δε μπορεί να φανταστεί τι ηλεκτρική καρέκλα είναι η θέση του δασκάλου στην Ε’ τάξη (της οποίας η βαθμολογία βγάζει σημαιοφόρο). Σε κάποια μέρη τη δίνουν σε καινούριους ή σε άτομα που δεν χωνεύουν. Έτυχε περίπτωση κάποιος να ζητά αναρρωτική άδεια για να μην πάρει την Ε’ και μπλέξει.
    Πέρα από το μικρό αυτό πρόβλημα που αφορά μια μικρή κοινωνική ομάδα, ας μου απαντήσει κάποιος με επιχειρήματα: «η αγάπη στην πατρίδα είναι αποκλειστικό προνόμιο των αριστούχων;». Γιατί η ιστορία δείχνει πως τη ζωή τους για την ελευθερία συνήθως τη δίνουν οι «κουμπούρες». Οι «αριστούχοι» βγαίνουν Ι5, πάνε σε Κάιρα, Λονδίνα και Ελβετίες και επιστρέφουν μετά για να κυβερνήσουν όσους «κουμπούρες» επέζησαν.

  7. QueenElisabeth

    Αχ νομίζω θα γράψω ένα ποστ με το πρωτόκολλο της παρέλασης στην Κύπρο (ό,τι ξέρει ο καθένας). Υπάρχει εξήγηση και για το «γιατί παίρνουν τη σημαία οι αριστούχοι» που ρωτά ο ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟΣ. Είναι διότι τους ξέρουν και τους εμπιστεύονται περισσότερο οι καθηγητές τους. Είναι σίγουροι πως αυτός που θα κρατά το λάβαρο (=πολυτελής έκδοση της ταμπέλας που λέει η Ρενατένια) θα ξυπνήσει αξημέρωτα στην αργία του και θα βρίσκεται στις 7.30 στο σχολείο για να παραλάβει το λάβαρο και να κατευθυνθεί στο χώρο συγκέντρωσης για να ξεκινήσει η παρέλαση στις 9.
    Βασικά είναι θέμα κοινωνικού ρατσισμού και έλλειψης εμπιστοσύνης στους κακούς μαθητές (και άρα η μπάλα παίρνει άδικα και τους αδύναμους μαθητές).

    Βέβαια εγώ γράφω για γυμνάσιο – λύκειο, στην Κύπρο τα δημοτικά δεν παρελάβνουν (τουλάχιστο δεν παρέλαβναν όταν ήμουν εγώ στο δημοτικό πριν από κάτι χρόνια…).

    Ρενάτα μου συγγνώμη για το σεντόνι…

  8. renata Συντάκτης

    Αδερφέ, δε θα τα ΄λεγα καλύτερα! 😉

    Μεγαλειοτάτη μου, κι εδώ κι εδώ. Το τμήμα(σημαία) πάει στην εκκλησίαμε δάσκαλο και τ’ άλλα περιμένουνε! Στα χωριά πάμε όλοι μαζί!

    Μη ζητάς συγγνώμη! Ευπρόσδεκτα τα σεντόνια από σένα! 😉
    Φιλιά

  9. Mαριλένα

    Eμένα η κόρη μου, δεν θέλει να παρελασει (γ’ λυκείου) ευτυχώς, ευτυχώς..

    Διαφορετικά, θα έπρεπε να δώσω τουλάχιστον 100+ ευρώ, για μπλε φουστα, λευκό πουκάμισο, μαντήλι, μαυρα παπούτσια κλπ, τα οποία φυσικά, ουδέποτε θα ξαναφορούσε.

  10. Balantis7

    Το πιο σημαντικό που αποκόμισα εγώ απο τους εορτασμούς των εθνικών εορτών στο σχολείο ήταν η αγάπη για την παράδοση. Στην πόλη μου μετά την παρέλαση όλα τα σχολεία χόρευαν στην κεντρική πλατεία παραδοσιακούς χορούς. Χόρευαν χοριστά δημοτικά, γυμνάσια λύκεια από τέσσερεις χορούς. Τους μαθαίναμε στο σχολείο στην διάρκεια της χρονιάς. Παρόλο που ήταν προαιρετικό υπήρχε μεγάλη συμμετοχή και ανταγωνισμός μεταξύ των σχολείων ποιο θα έχει τις πιο όμορφες φυγούρες και θα τα πάει πιο καλά.
    Από εκεί έμαθα παραδοσιακούς χορούς. Και όχι μόνο τους κλασσικούς (τσάμικο καλαματιανό). Κάναμε χορούς από διάφορα μέρη της ελλάδας.

  11. renata Συντάκτης

    Μαριλένα μου, αυτά κι αν είναι έξοδα! 😐

    Μάνο, αν θες να γελάσεις κοίτα στον καθρέφτη σου! 😛

    Κλέλια, όχι. Έχω κρατήσει όμως άλλα λάβαρα (πανό) που με αντιπροσώπευαν ! 😉

    Βαλάντη, κι αν το ΄χω ζήσει αυτό!Κι άντε συναγωνισμός οι μαμάδες του στυλ «ποιος/α θα χορέψει μπροστά? »
    Αν θες να μάθεις, υπάρχουν τόσοι σύλλογοι παραδοσιακών χορών (εμένα τσάμικο κι άλλους χορούς μου έμαθε ο μπαμπάς μου). Πολλοί μαθητές μου θα περάσουν με τους συλλόγους τους (Πόντιοι, Κρήτες κλπ).
    Δεν έχω κάτι με την παράδοση, με τα αναχρονιστικά κατάλοιπα άλλων εποχών έχω, δλδ με την παρέλαση!

  12. alepou

    Ρενάτα μου,

    συμμερίζομαι απόλυτα την άποψη σου για τις μαθητικές παρελάσεις.
    άντε καλή βδομάδα να’ χουμε, να δούμε αν θα μας ξαναμιλήσει και η Κροτ 😉

  13. renata Συντάκτης

    Ρίτσα, καλά είμαι! Απλά ήταν γεμάτο το Σ-Κ (μακριά απ΄ουπολογιστή) και δενε έχω προλάβει ακόμα να διαβάσω και να σχολιάσω όλα τα ποστς! 😉

  14. ritsmas

    Καλημερα Ρενατάκι μου καλό… Δεν χρειάζεται να διαβάζεις όλα τα ποστ. Θα ήταν σκετη τρέλα αυτό. Απλώς περασα να δω αν ειναι όλα υπό έλεγχο, καλή μου.
    σε φιλω
    ριτς

    ΥΓ. οσο για τις παρελάσεις, εχω μια φωτογραφια από μια παρέλαση σε κεντρικό δρομο του Πειραιά – πηγαινα στα προτυπα της Ραλλειου Παιδαγωγικής Ακαδημίας – και είμαι τελευταία και καταϊδρωμένη με δύο κοτσίδες , τις οποίες η μανα μου τις είχε τυλίξει γυρω απο τα αυτιά μου, σαν αυτά που βαζουν στα χονια για να προφυλασσονται τα αυτιά από το κρύο.
    καθε φορά συγκρινούμαι για τα νειατα που εφυγαν και δεν στο κρυβω νοιωθω κι ενα φτερουγισμα
    ριτς

  15. renata Συντάκτης

    @ Τρελοτουρίστα, σ΄ευχαριστώ! Υπομονή έχω ευτυχώς, ειδικά στην αρχή της βδομάδας! 🙂

    @ Βασίλη, πολλοί το σκεφτόμαστε έτσι. Το θέμα είναι πως δεν αναλαμβάνει κανείς το πολιτικό κόστος της κατάργησης! 😉

    @ Τασσούλα μου, κι εγώ χαίρομαι που υπάρχουν γονείς σαν κι εσάς! Φιλιάά

    @ Ρίτσα μου, μια χαρά είναι! Επιρρεπής στη νοσταλγία είμαι κι εγώ! 😉

  16. lemon

    Μπράβο, πρώτη φορά ακούω εκπαιδευτικό να λέει τόσο ξεκάθαρα πόσο άχρηστο αλλά και κουραστικό (και πληγωτικό για όσους δεν έχουν καλό βαθμό αλλά δεν έχουν και το κατάλληλο ύψος…) είναι αυτές οι παρελάσεις…

    Αει στο καλό, ποτέ δεν ήθελα να κάνω παρέλαση, με έβαζαν πάντα τελευταία γιατί ήμουν πολύ κοντή… (Ακόμα είμαι, αλλά ευτυχώς δεν χρειάζεται να κάνω παρέλαση!!)
    Τι σχέση έχει το ύψος, αεροσυνοδοί είμαστε??

    Άσε που μ’ αυτά τα μίνι και τα τακούνια που φοράνε τώρα-που να τα φοράνε, δε λέω, αλλά στην παρέλαση φαίνονται εντελώς γελοία…

    Παπαπα, μήπως γκρινιάζω σαν γρηά? Δόξα τω θεώ, μεγαλώσαμε!

  17. αλκιμήδη

    Γιατί βρε παιδιά
    δείτε το και αλλιώς, κάτι σα παράδοση
    (και ας μην είμαστε ούτε σοβαροί, ούτε σοβαροφανείς για το δις πανηγύρι του σχολικού έτους)
    Τυμπανοκρουσίες δεκαπέντε μέρες πριν και παιδιά που εξασκούνται σε αυτές
    Γονείς που καμαρώνουν και φωτογραφίζουν
    χειροκρότημα όταν περνάνε τα παιδιά
    Σφυρίγματα από εφήβους (χμ, και λίγο μεγαλύτερους) για τα κορίτσια που περνάνε
    (Ειδικά τα κορίτσια με τα τύμπανα, ωραίο θέαμα)
    Πλαστικά σημαιάκια
    Χαβαλές ναι, πειράζει;
    Μια ευκαιρία να μαζευτεί όοοολος ο κόσμος της πόλης στη πλατεία
    (εμείς έχουμε και φιλαρμονική, και παραδοσιακούς χορούς μετά)
    ένα εξαμηνιαίο ραντεβού

    Το πρόβλημα είναι όταν τα παίρνουμε όλα στα σοβαρά

    γιορτή είναι και δεν είναι ανάγκη όλοι να καταλαβαίνουν το νόημα της, ούτε το νόημα είναι ένα και μόνο.

  18. Mαριλένα

    Oπως τα λες, μια χαρά είναι.
    Το θέμα όμως ειναι, πως δε μένουν έτσι.

    Υπάρχουν τσακωμοί, ή τα παιδιά θα πικραθούν ή οι γονείς ή και οι δυο.

    Εχει γίνει ένα χάλι (άσε που και στα δικά μου χουντικά χρόνια, το χάλι ήταν διπλο και τριπλό).

  19. renata Συντάκτης

    @ Αλκιμήδη μου, αν το δούμε ως ευκαιρία για χαβαλέ (που ΄χει καταντήσει) ας αποσυνδέσουμε αριστούχους και σημαία, ώστε να το διασκεδάσουν όλοι! Αλλιώς κάποιες οικογένειες δε θα το διασκεδάζουν!

    Ποια κορίτσια με τύμπανα ? (Κι εδώ έχουμε Φιλαρμονική)

    @ Μαριλένα μου, ακριβώς!

  20. esta

    γκρρρρ!!!

    δοκιμάζω έτσι 😉

    να στείλω φιλί!!!

    τεράστιο θέμα….
    φρίκη….

    τη βίωσα ρατσιστικά στην στ’ δημοτικού, ως θηλυκό…
    που η σωματική διάπλαση μου απαγόρεψε να κρατήσω ….. το «σύμβολον»…..

    και ήταν βαριά γμτ πολύ…. στη γ’ γυμνασίου, που με βάλανε να την κρατάω και να προσφέρω το στεφάνι… γκρρρρρρρ!!!!

    και η θεία Κατίνα και νονά μου… η Γυμνάστρια!!!! βασανίστήρια!!!!

    ταγιεράκι πήρες;;;;;;;;;;;
    έτσι έκανε η νουνά!!!!!

    φιλιά πολλάαααααααα
    😆

  21. ελένη

    εκτος θέματος:

    που το θυμήθηκες το γελαστό απόγευμα;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
    αχ βρε Ρενατένια μου….

    εντός θέματος:
    θα φαντάζεσαι πόσες τραυματικές αναμνήσεις έχω από τις παρελάσεις……
    (με όοοολα τα αγοράκια πιο κοντά από εμένα… 😦 )

    μεγάλο φιλί!

  22. renata Συντάκτης

    @ Εύη μου, κάπως έτσι το ΄χουν δει! 😐

    @ Έστα, κι όχι μόνο εσύ. Ευτυχώς στο Γυμνάσιο/Λύκειο παρέλαυνε η μεγάλη μου αδερφή -η ψωνάρα!- κι εγώ γλίτωνα! 😉

    Νέο ταγιέρ (με παντελόνι) εντός της εβδομάδας, γιατί το προηγούμενο είναι μαύρο και δεν….
    Πολλά φιλιάά

    @ Ελένη μου, δεν ήξερα τι τίτλο να βάλω. Όταν αποφάσισα το «την άλλη Κυριακή» μου ΄ρθε φλας η σκηνή απ΄την ταινία.
    Τι κούκλος ο Κούρκουλος σ΄αυτήν! Πόσο είχα συγκινηθεί όταν την είδα! Ακόμα δλδ δακρύζω. 😳

    Φαντάσου τ’ αγόρια πως θα ΄νιωθαν: απ΄τη μια άσχημα λόγω ύψους κι απ΄την άλλη ωραία λόγω της παρουσίας σου 😉

Σχολιάστε

