Μαγική εικόνα

game

Ταξίδευε κι έφτανε πάντα στο ίδιο μέρος. Βουνά καταπράσινα, που το χιόνι δεν πρόλαβε να λιώσει πάνω τους ολότελα σχηματίζοντας μικρούς καταρράχτες και ρυάκια που κατέληγαν στη λίμνη. Τα σπίτια μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού κι οι βάρκες δεμένες στο μώλο.

Τον περίμενε το δικό του σπίτι, αυτό το μικρό, το κόκκινο. Αρκετό να χωρέσει τα όνειρά του. Μια βάρκα για ν’ ανοίγεται καταμεσής της λίμνης να ψαρεύει, να κολυμπά στα παγωμένα νερά της , να νιώθει πως γίνεται ένα με τη φύση γύρω του. Φανταζόταν από τώρα τις χειμωνιάτικες βραδιές που θ΄απολάμβανε τη μουσική δίπλα στο τζάκι συντροφιά με τη φωτιά, ακούγοντας τον αέρα να θρασομανάει απέξω, ασφαλής απ΄όλα.

Ο βόμβος όλο και δυνάμωνε. Ξεχώριζε τη φωνή.

-Θανάσηηη! Γιατί δεν απαντάς στο τηλέφωνο? Έπαθες τίποτε; Άνοιξε, λέμε, μια ώρα χτυπάω το κουδούνι. Κουφάθηκες;

Ξαναγύρισε στην πραγματικότητα . Ο αδερφός του φώναζε και κοπάναγε την πόρτα. «Θα την σπάσει ο βλάκας», σκέφτηκε.

-Τι θες; απάντησε μισονυσταγμένα.

-Ρε, πάλι αποκοιμήθηκες μ’ ανοιχτό το κλιματιστικό ; Θα πάθεις καμιά ψύξη!

-Άσε με κι έβλεπα ένα όνειρο.

-Αυτό με τη λίμνη, τη βάρκα, το κόκκινο σπίτι και το τζάκι?

-Πού το ξέρεις εσύ; αλαφιασμένος ρώτησε.

-Τι, πού το ξέρω, ρε ηλίθιε; Κάθε πρωί το ίδιο τροπάρι, μου τσαμπουνάς εδώ και μια βδομάδα! Δε σου΄πα να μην αποκοιμιέσαι κοιτώντας την αφίσα ;

Συνήλθε ο Θανάσης και θυμήθηκε. Απ’ όταν την πρωτοείδε στο διαφημιστικό φυλλάδιο του τουριστικού γραφείου μαγεύτηκε. Το μεγένθυνε και κάθε βράδυ μετά τη δουλειά περνούσε ώρες κοιτάζοντάς την. Έτσι ηρεμούσε απ΄τις έγνοιες της ημέρας.

– Δε μιλάς , ε; Από μικρός ονειροπαρμένος ήσουνα. Τώρα θα σε μάθω? Δε φελάει και σε τίποτα, ρε. Βάλε καμιά γυναίκα, να ‘χεις να ονειρεύεσαι, τον σκούντησε κλείνοντάς του το μάτι.

-Στο σπίτι μου και στα όνειρά μου κάνω κουμάντο εγώ, του απάντησε μουδιασμένος. Ένιωθε σαν να του το βεβήλωσε.

-Καλάάά, καλάα! Μας τα ΄χεις ξαναπεί αυτά. Ετοιμάσου να φύγουμε για τη δουλειά τώρα, μη μας διώξει τ’ αφεντικό εξαιτίας σου.

Ετοιμάστηκε με κρύα καρδιά. «Λίγο καιρό ακόμα», σκέφτηκε. «Θα μαζέψω τα λεφτά και θα πάω εκεί». Ο αδερφός του δεν το ΄ξερε, θα τον κορόιδευε. Θα ΄φευγε ξαφνικά.

Την άλλη μέρα τζάμπα χτύπαγε πάνω από μια ώρα ο αδερφός του, μέχρι που φώναξε κλειδαρά. Ο Θανάσης διάλεξε να ζήσει για πάντα στ’ όνειρό του.

Υ.Γ. Το κείμενο είναι η απάντηση στην πρόσκληση του Βασίλη να σχολιάσω, δλδ να γράψω κείμενο με βάση την φωτογραφία. Άργησα αρκετά, αλλά να ‘μαι.

Όποιος/α θέλει μπορεί να πάρει τη σκυτάλη και να συνεχίσει.

Ηλίας Λιούγκος-Βασίλης Λέκκας «Τ’ αστέρι του βοριά»

Update: Το βρήκα! 😀

Καζαντζίδης-Μαρινέλα «Ο κυρ Αντώνης»

Τα τραγούδια:Τ’ αστέρι του βοριά απ΄τα τραγούδια της Ρωμαϊκής αγοράς
και Ο κυρ Αντώνης

25 thoughts on “Μαγική εικόνα

  1. vasilis

    Πολύ ονειροπόλος ο Θανάσης Ρενάτα αλλά κατάφερες να τον ταξιδέψεις στ΄αλήθεια. Και σ’ όλα αυτά που μας κλείνουν το μάτι, αλλά τα θεωρούμε άπιαστα. Δεν άργησες ρενάτα μου. Έκανες μια βόλτα στο «αστέρι του βοριά» και γύρισες για να μας πεις εντυπώσεις. (ένα αγαπημένο μου τραγούδι, το πρώτο που έμαθα στο πιάνο…).

  2. renata Συντάκτης

    Βασίλη, δε σου κρύβω πως προσπαθούσα να γράψω κάτι και δε μου ‘βγαινε. Αλλά σήμερα μου ήρθε μια έκλαμψη και να ‘μαι! 🙂

    Μεγαλειοτάτη μου, ευχαριστώ. Εγώ ήθελα να βάλω τον «κυρ Αντώνη» (από κει κι η τελευταία φράση), αλλά δεν τον βρήκα. Το τραγούδι αυτό είναι απ΄τ΄αγαπημένα μου. Έχει το γλυκόπικρο μέσα του. 😉 Φιλιάά

  3. renata Συντάκτης

    Νατασάκι μου, ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. 🙂 Καλό Σ-Κ και σε σας! 😉

    Εξαφανισμένη μου e-ανιψούλα, η εικόνα είναι όντως ό,τι πρέπει. Μάκιαααα

  4. Manos S.

    Να σας γειώσω; Εγώ στην αρχή, όταν διαβασα : -«Θανάσηηη! Γιατί δεν απαντάς στο τηλέφωνο? Έπαθες τίποτε; Άνοιξε, λέμε, μια ώρα χτυπάω το κουδούνι. Κουφάθηκες;» μου ήρθε η φωνή του Χάρρυ Κλύν :»Θανασσάάάάάκηηηηηη, όχι στα βαθιά παιδί μου…»

    Πολύ ωραίο το κείμενο…αλλά δεν μπορούσες να τον ονομάσεις Πετρο π.χ. 🙂

  5. renata Συντάκτης

    Πεπονάκι, αυτό μου βγήκε εκείνη την ώρα. Ένα απλό συνηθισμένο όνομα όπως κι ο ίδιος. 🙂
    Τον άλλο πού τον θυμήθηκες βρε; Δε με γείωσες, απλά τον βρίσκω κακόγουστο!

    Κροτ-ούλα μου, ευχαριστώ! 🙂
    Ελεύθερα! Έτσι κι αλλιώς γνώριμα πρόσωπα θα συναντήσεις! 😉

    En vain μου, σ’ ευχαριστώ. 😳

  6. renata Συντάκτης

    Ποιητά μου, απ΄τα ελάχιστα που αξίζουν να επιδιώξουμε! 🙂
    Ευχαριστώώώ! Εγώ δεν τολμώ να σχολιάσω δικά σας. Είναι όμως όλα υπέροχα! 😀

    Γοργονίτσα μου, τα παραλές! :mrgreen:

  7. Ρόδι

    Αχ, αυτό που ονειρεύεται ο καθένας μας να ζήσει και ποτέ δεν το κάνει… γιατί άραγε; Ανασφάλεια; Μπράβο σου Ρενατάκι, ωραίο ταξιδιάρικο ποστ που εμείς στο καμίνι αυτές τις μέρες το έχουμε πολύ ανάγκη…

  8. renata Συντάκτης

    Ρόδι μου, δεν ξέρω αν είναι ανασφάλεια ή δεν είναι εφικτό.. Ίσως καμιά φορά το κάνουμε για να ΄χουμε κάτι να περιμένουμε, μια Ιθάκη. 😉 Φιλιά

    Σεβάκι μου, να ΄σαι καλά, αν κι είσαιυπερβολική! 🙂 Δεν ξέρω για το άβαταρ! Δεν φαίνεται τίποτα! Φιλιάά

  9. papet

    Όμορφο. Πολύ…
    Το ξέρεις ότι με το Θανάση μοιραζόμαστε όνειρα (και μουσικές επιλογές);

    Την καλησπέρα μου. 🙂

    May the Force b with u…
    papet

    ΥΓ. Ουφ… αναστατώθηκα πάλι…

  10. papet

    Εξ’ αιτίας του ονείρου…
    Πριν από μερικές εβδομάδες το ματα-ξανα-σκεφτόμουν για ακόμα μια φορά (!) και κουβέντιαζα με την καλή μου, αν και πώς θα μπορούσαμε να την κάνουμε κάποια στιγμή (στο μακρινό μέλλον -δυστυχώς-) προς μια καλύβα στο βουνό, κοντά σε λίμνη (υπαρκτό μέρος).
    Τέλος πάντων… Να ‘μαστε καλά…

Σχολιάστε

