Οι μουσικές της ζωής μου

Προσοχή! Ακολουθεί σεντόνι 😉

Με προσκάλεσε η Κούκλα μας να γράψω για τα τραγούδια της ζωής μου. Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, ένα ραδιόφωνο ανοιχτό έπαιζε πάντα μες στο σπίτι όλες τις ώρες της μέρας. Ο πατέρας μου λάτρευε τη μουσική και συχνά τραγουδούσε ή σφύριζε το ρυθμό. Η βελόνα ήταν συντονισμένη στο Β’ πρόγραμμα, όπου ακούγαμε λαϊκά και κάθε Κυριακή δημοτικά (νοσταλγία γαρ).

Έτσι μεγαλώσαμε με τη «Δραπετσώνα», το «Βρέχει στη φτωχογειτονιά», το «Σαββατόβραδο», «Πάρε τα χνάρια που άφησαν τα μαύρα δάκρυά μου», τη «Συννεφιασμένη Κυριακή» και τη «Φραγκοσυριανή».

Κυρίαρχες φωνές ο Γρ. Μπιθικώτσης , ο Στέλιος Καζαντζίδης, η Πόλυ Πάνου κι αργότερα η Χαρούλα, ο «ακατονόμαστος», ο Μ. Μητσιάς, ο Ν.Ξυλούρης κι οι μουσικές των Τσιτσάνη, Βαμβακάρη, Θεοδωράκη και μετέπειτα Λοΐζου, Μούτση, Ξαρχάκου κ.ά.

Στην εφηβεία, όταν πήραμε το δικό μας τρανζιστοράκι, αρχίσαμε να εξερευνάμε την μπάντα των FM και «πέφτω» στο Γ’ Πρόγραμμα. Ευτύχησα κυριολεκτικά, καθώς είναι η εποχή που διευθύνει ο Μάνος. Μαγεύτηκα. Άρχισα να γνωρίζω τα δικά του τραγούδια. Ποιο να πρωτοξεχωρίσω ? Το «Αερικό», «Για την Ελένη», «Μια Παναγιά», την «Μπαλάντα του Ούρι», τον «Κεμάλ», το «Χορό του Βαρτάν» (τα τρία τελευταία δυστυχώς δεν τα ΄χω).


Πέρα απ΄ τα δικά του τραγούδια αρχίζω ν’ ακούω κλασσική μουσική και όπερα και να μ΄ αρέσουν πολύ.

Γνωρίζω τη μαγική φωνή της Έλλης Πασπαλά.

Μετά από λίγο ανακαλύπτω το «Νέο Κύμα» κυρίως μέσα από μελοποιημένη ποίηση και το Νιόνιο, από δανεική κασέτα με τα «10 χρόνια κομμάτια». Μπαίνει κι αυτός στο Πάνθεόν μου και παραμένει εκεί.

Κάποια στιγμή στην Γ’ Γυμνασίου ακούω το «Φοβάμαι», δίσκος-διαμάντι, κι ανακαλύπτω το Β. Παπακωνσταντίνου, που συνεχίζω να τον ακούω την εποχή εκείνη κι ας θεωρούνται οι δίσκοι του πως ασχολούνται με το περιθώριο, κατά τους σ/φους τότε.

Την ίδια εποχή ακούω και το «Σταυρό του Νότου» του Θ. Μικρούτσικου. Αξεπέραστη η φωνή του Γ. Κούτρα σ’ όλα. (Όχι τίποτ’ άλλο, μερικοί τον ανακάλυψαν με τη φωνή του ακατονόμαστου πολύ αργότερα).

Συνεχίζοντας το ψάξιμο την ίδια εποχή να σου κι οι ραδιοπειρατικοί σταθμοί που παίζουν ροκ. Γνωριμία με τους Pink Floyd, Doors, Beatles, Rolling Stones, Queens, Scorpions. Ειδικά με τις δυο πρώτες μπάντες σαν να μου έγινε αποκάλυψη, ένιωσα.

Λίγο πιο μετά άκουσα κι αγάπησα τους Bob Dylan και Leonard Coen.

Επόμενη στάση αρκετά χρόνια αργότερα :Jazz ! Έχω γυρίσει απ΄ τη σχολή και μέσα από παλιές ασπρόμαυρες ταινίες έρχονται τ’ ακούσματα από μεγάλες μπάντες του ’40 & ’50. Μέσα από ψάξιμο στα δισκάδικα η πρώτη γνωριμία με τους L.Armstrong, Ella Fitzerald, B. Holiday, Miles Davis.

Βρισκόμαστε στην εποχή της «ελεύθερης ραδιοφωνίας» πια και να σου το έντεχνο (αδόκιμος όρος κατά την ταπεινή μου γνώμη).
Ν. Παπαζόγλου και Ν. Ξυδάκης στην «Εκδίκηση της γυφτιάς» ανοίγουν το δρόμο κι έπονται Κραουνάκης–Νικολακοπούλου με τα «Σκουριασμένα χείλη».

Αργότερα αποκτώ αδυναμία στους: Πυξ Λαξ, Ν.Ζούδιαρη ,τον Αλκίνοο , τον Σωκράτη Μάλαμα (δυστυχώς δεν έχω σε cd) , το Μίλτο Πασχαλίδη, Χρήστο Θηβαίο κ.ά.

Ο ορίζοντας συνεχίζει να διευρύνεται κι η μουσική να με ταξιδεύει.

Προσκαλώ να γράψουν τα τραγούδια της ζωής τους :

Υφάντρα

Dr Uqbar

Αλκιμήδη

Γοργόνα (στην Πόρσε)

Μεθυσμενάκι

Εύα

Υ.Γ. Κανονικά θα έπρεπε να ΄χω κι ένα δημοτικό, ένα μερακλίδικο τσάμικο σαν φόρο τιμής στον πατέρα μου, αλλά το αγαπημένο του δεν το ‘χω σε cd. Ήδη από χτες που έψαχνα ν΄ανεβάσω τα παλιότερα τραγούδια συγκινήθηκα αρκετά. Κάποια τραγούδια δυστυχώς δεν τα έχω, γι αυτό ανέβασα άλλα του ίδιου συνθέτη ή με τον ίδιο τραγουδιστή.

Καλό μήνα σ’ όλους! 😀

21 thoughts on “Οι μουσικές της ζωής μου

  1. nia..fatale

    Ρενάρα την καλημέρα μου και καλό μήνα ……Μουσική πανδαισία ,τα περισσότερα για να μην πω όλα τ’ αγαπημένα….έτσι ,όμορφα αρχοντικά ακούσματα που γεμίζουν τις καρδιές ….να σαι καλά

  2. renata Συντάκτης

    Βασιλική μου, σ΄ευχαρστώ. Μαζί γράφαμε 🙂 Καλό μήνα να ΄χουμε και ναι καλά βλέπεις ! 😉 Φιλιά

    Νία, καλό μήνα! Χαίρομαι που σ΄αρέσουν . 🙂

    Στεφούλα, με πρόλαβε η αλεπού! Κλασσικά μικρή μου! 😉 Οι παλιές αγάπες πάνε στον παράδεισο 😉 Φιλιά

  3. allmylife

    υπέροχα Ρενατένια μου!!!

    (πως κατάφερες και έβαλες τόσα πολλά;
    και πως γίνεται να παίζουν όλα;;;
    μόλις μπόρεσα να γράψω δυό λόγια ανάμεσα στα δικά μου χωρίς να καταστρέψω το html. 😦 )

    Σε φιλώ.
    Μιά ανεπίδεκτη…………

  4. kyriayf

    όμορφες μουσικές…
    ευχαριστώ για την πρόσκληση… θα γράψω και γω….

    έχεις μέηλ…

    φιλιά
    🙂

    (επιτέλους! μπόρεσα να μπω σε σχόλια!)

  5. renata Συντάκτης

    Ελενάκι μου (μπορώ? ), απλά πάταγα enter ν’ αλλάξω παράγραφο κι έγραφα τον κώδικα. Μάλλον τύχη είχα! 😉 Το βάσανο ήταν να πάω στο νετκαφέ ν΄ανεβάσω τα περισσότερα και δεν τ΄αναγνώριζε αρχικά.. Φιλιά, καλή μου! 😀

    Σέβα, πάντα ήταν τραγουδισμένος μήνας κι όχι μόνο για τα λουλούδια! 😉
    «Παράξενη Πρωτομαγιά, μ’ αγκάθια πλέκουν σήμερα στεφάνια, ήρθε ο καιρός του έχε γεια, τι να την κάνεις πια την περηφάνια».

    Υφάντρα μου,όποτε μπορέσεις! 😉 Το ΄δα! Φιλιάάά

  6. renata Συντάκτης

    Εβελίνα μου, αυτό είναι πολλή μουσική? Δείγμα απλό κι ενδεικτικό είναι κούκλα μου! 😉 Καλό μήνα 😀

    Δρα, αν το εννοείς το cd ως αποθηκευτικό χώρο σε μορφή data ίσως, αλά ως μουσικό δε μου φτάνουν 3. Να ΄ξερες πόσα άφησα απέξω για κάθε που διάλεγα! 😉 Καλημέρα 😀
    Όσον αφορά την πρόσκλησή σου, πάρε όσο χρόνο θες! 😉

  7. renata Συντάκτης

    Αργυρένια, αν θυμάσαι καλά εγώ έχω γιαταγάνι. Εσύ με τι θα με σφάξεις; Με λουκάνικο πρασάτο που ονειρεύεσαι βρε? 😛

  8. papet

    Εξαιρετικά! Όλα!
    Δεν ξέρω για άλλα θέματα, στη μουσική όμως επιβεβαιώνεται ξανά ότι έχουμε κοινές προτιμήσεις.
    Καλησπέρα.

    May the Force b with u…
    papet

Σχολιάστε

