"Oleum et operam perdidi"

Τι το ‘θελε ν’ ακολουθήσει την παρέα της στον τσαρλατάνο (όπως τον έλεγε αυτή ) παραψυχολόγο – μέντιουμ?
Φαγώθηκε η Κ. με τη Λ. να πάνε για την πλάκα τους, να τους πει ποιες ήταν στην προηγούμενη ζωή τους, αφού όλες οι γνωστές τους πήγαν κι έφυγαν ευχαριστημένες. Αυτή δεν ήθελε, γιατί δεν πίστευε σε τέτοιες κοροϊδίες, όπως έλεγε. Με τα πολλά «για να μη χαλάσει το χατίρι της παρέας» πήγε.
Πρώτη μπήκε η Κ. και βγήκε πιο κορδωμένη παρά ποτέ. « Ήμουνα η Ιωσηφίνα, η γυναίκα του Ναπολέοντα«, είπε. Άλλο που δεν ήθελε η ψηλομύτα και το πήρε σοβαρά.
Έπειτα ήρθε η σειρά της Λ., η οποία βγήκε πεδιλνή. «Ήμουν μάγισσα και κάηκα στην πυρά απ’ την Ιερά εξέταση«, ψέλισε. Ηταν εύπιστη σε μεγάλο βαθμό και πίστεψε τα λόγια του.
Γεμάτη περιέργεια μπήκε κι αυτή. Της είπε πως ήταν ιέρεια σε μια πόλη της αρχαίας Ελλάδας, στην οποία όποιος πέρναγε ανάμεσα στις ιερές πέτρες δίπλα στον πέλεκυ γινόταν λύκος για δέκα χρόνια. Αν σ’ αυτό το διάσημα δεν επιτίθετο σ’ άνθρωπο, τότε ξαναγινόταν όπως πριν. Σε διαφορετική περίπτωση , έλεγε αντίο στην ανθρώπινη φύση του.
Αν μη τι άλλο η Ν. του αναγνώρισε καλή γνώση της ιστορίας και της μυθολογίας. Όσο γι αυτά που τους είπε χάσιμο χρόνου και χρημάτων. «Oleum et operam perdidi», αναφώνησε θυμούμενη μια φράση απ’ τα λατινικά του σχολείου.

Μ’ αυτό το κείμενο ανταποκρίθηκα στην πρόσκληση της Lupa . Ευτυχώς τέλος τα μπλογκοπαίχνιδα.

Υ.Γ. Η φράση είναι από ένα κεφάλαιο του βιβλίου των Λατινικών , που διδάχθηκα στο σχολείο.
Ένας προσπαθούσε να μάθει το κοράκι του να λέει «Άβε , Καίσαρα». Αλλά αυτό πεισματικά κράταγε το στόμα του κλειστό. Τότε ο ίδιος αναφωνούσε συχνά «το λάδι (για το λυχνάρι) και τον κόπο μου έχασα.» Όταν ο Καίσαρας πήγε σπίτι του, το πουλί δεν τον χαιρέτησε. Καθώς λοιπόν αποσυρόταν απογοητευμένος, άκουσε το πουλί να λέει την ίδια φράση : «Oleum et operam perdidi». Αυτό θυμάμαι τουλάχιστον! 😉

18 thoughts on “"Oleum et operam perdidi"

  1. renata

    Τασσούλα, ευχαριστώ. 😉

    Κροτ-ούλα μου, μια φορά τριτοδεσμίτισσα, πάντα τριτοδεσμίτισσα, κούκλα μου! ;)Φιλιάά

    Ελένη μου, τόσο μεγάλη εντύπωση φαίνεται μου ΄χε κάνει για να το θυμάμαι! Όσο για την ιστορία, είναι ό,τι θυμάμαι απ΄τα «Αρκαδικά» του Παυσανία , αναφερόμενος στην αρχαία Λυκόσουρα! 😉
    Από σένα το θεωρώ μεγάλο έπαινο!:) Σ’ ευχαριστώώώ

    Γοργόνα μου, το κατά δύναμιν 😉 Κι εσύ κι εσύ 🙂

  2. kyriayf

    πολύ όμορφη ιστορία…
    και πόσα έμαθα…
    από Παυσανία μόνο τα «ηλειακά» έχω διαβάσει, παρότι οι φίλοι μου επέμεναν και για τα «αρκαδικά»…

    Όταν κατέβεις… θα πάμε και στο Λυκαίον όρος… να με μάθεις και φρασούλες από λατινικά…

    φιλιά 🙂

  3. Lupa

    Να μαι και εγώ!
    Λατινικά δεν διδάχθηκα στο σχολείο -λόγω δέσμης- γι’αυτό και απόλαυσα διπλά την ιστορία σου.
    Σ’ευχαριστώ που ανταποκτίθηκες!
    Καλημέρες!

  4. renata

    Υφάντρα μου, ξεκίνησα με τ΄ Αρκαδικά για να περάσω μετά στα Ηλειακά, αλλά το βιβλίο κάπου το δάνεισα φαίνεται και δεν το βρίσκω! 😉 Να πάμε, γιατί μέχρι τη Φιγάλεια έφτασα, στη Λυκόσουρα δεν πήγα! 😉 Ό,τι θυμάμαι θα στο πω. Αρχίζουμε με «regina rosas amat…» Χα χα χα!

    Λούπα, εγώ χάρηκα που σου άρεσε. Κι εγώ από αλλαγή δέσμης τελευταία στιγμή, μόνο μια χρονιά έκανα λατινικά, αλλά μ’ άρεσαν! ;)Φιλιά

    Στέφυ μου, ξεκίνα για να ξεμπερδέψεις κάποια στιγμή, πριν αυξηθούν οι προσκλήσεις ! 😉

  5. renata

    Μικρή μου, πρόσeξε να μην παραμορφωθείς βρε διαβάζοντάς με! 😉 Μου ‘λειψες! Σμουτς!

    Σέβα, άσ’τα αυτά, περιμένωωωωωω…

  6. renata

    Σέβα, σ’ αφήνω, αλλά για λίγο έτσι?

    Αλλκυόνη μου, για το «Ave Caesar» και να που έφτασε! :)) Αυτή η φράση πάει αλλού εξάλλου κι εγώ απ’ τον Αστερίξ την έμαθα! 😉

    Αερικό μου, δεν είχα ξαναγράψει ιστοριούλες εδώ. Εξάλλου δεν μπορώ ν’ αντισταθώ σε τέτοιες προκλήσεις! 😉

Σχολιάστε

