ΠΑΛΙΑ ΠΟΛΗ

Παρασκευή 7 Ιουλίου : Το πρόγραμμα σήμερα έχει επίσκεψη στην παλιά πόλη, που έχει περιληφθεί στα μνημεία της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς από την UNESCO.
Καθώς περπατάμε παντού βλέπουμε τα ίχνη των λαών που έζησαν εδώ. Έλληνες , Λατίνοι, Μουσουλμάνοι, Εβραίοι. Μια μικρή Ιερουσαλήμ! Ακόμα και σήμερα λειτουργεί Συναγωγή στη Ρόδο. Οι δυο δρόμοι που έχουν διατηρηθεί ίδιοι είναι οι οδοί : Σωκράτους, όπου γίνονται οι εμπορικές συναλλαγές και Ιπποτών, που οδηγεί στο Καστέλο! Νόμιζα πως όπου να ‘ναι θα δω κανέναν ιππότη στ΄ άλογό του ή μια δέσποινα να ξεπροβάλει απ΄ το παράθυρο. Τόσο ζωντανή είναι η ιστορία (και η φαντασία μου επίσης!).
Η πρώτη στάση είναι το Καστέλο ( Παλάτι του μεγάλου Μαγίστρου ), ένα πραγματικό στολίδι. Άρχισε να χτίζεται στις πρώτες δεκαετίες του 14ου αιώνα. Το 1856, επί Τουρκοκρατίας, σχεδόν καταστράφηκε από έκρηξη πυρομαχικών. Αναστηλώθηκε , σχεδόν ξαναχτίστηκε, επί ιταλικής κατοχής, με σκοπό να χρησιμεύσει ως κατοικία του Βίκτορα Εμμανουήλ Γ’ και του Μουσολίνι.
Κάθε αίθουσα έχει σαν πατώματα ψηφιδωτά ελληνιστικής εποχής από την Κω.
Στο υπόστεγο λειτουργεί μουσείο και η αυλή (βοτσαλωτή) κοσμείται με ρωμαϊκά αγάλματα!
Επόμενη στάση : Αρχαιολογικό μουσείο, πρώην Νοσοκομείο των Ιπποτών. Μου άρεσε πολύ αλλά μετά το Καστέλο ήταν φτωχό σε σύγκριση !
Έπειτα επισκεφτήκαμε την Παναγιά του Kάστρου. Χτίστηκε τον 11ο αι. στο στιλ εγγεγραμμένου σταυρού με τρούλο , έπειτα οι Ιππότες πρόσθεσαν καμάρες και σταυροθόλια γοτθικού ρυθμού. Στεγάζεται το βυζαντινό μουσείο.
Τέλος επισκεφτήκαμε το ενυδρείο. Εκεί μ’ έπιασε η κλειστοφοβία μου και δεν τράβηξα φωτογραφίες!
Ξετρελάθηκααααα με την παλιά πόλη! Τυχεροί οι Ροδίτες! Αχ!

18 thoughts on “ΠΑΛΙΑ ΠΟΛΗ

  1. sevarose

    ….Είναι αλήθεια,όποιος επισκεφτεί τηνΡόδο και ειδικά την παλιά πολη του μένει αξέχαστη !!!!
    Κ αι γω με την renata που τα ξαναείδα … ήταν σαν τα έβλεπα πρωτή φορά!!!!!

    Υ,Γ:Βλέπω όλοι σχεδόν έχετε περάσει από το νησί μου!!

  2. Jo-Anna

    Νιωθω πως με πηρες μαζι σου στην βολτα σου μικρη μου .
    Περπατησα τα τοσο ομορφα αγαπημενα πλακοστρωτα ….και τι χαρα να τα περπατας παρεα με μια ΠΑΡΕΑ . ΕΣΕΝΑ .
    Με τα ματια λοιπον της Ρενατας …..

    Ελπιζω να περνας καλα .
    Εγω φευγω την Πεμπτη για Ελλαδα με το πλοιο απο Βενετια και θα ειμαι στην Πατρα στης 22.7

    Σε φιλω γλυκα

  3. Krotkaya

    καλέ γύρισες, ξανάφυγες, πού χάθηκες; σε χάνω, δε σε παρακολουθώ πλέον!

    εισαι στη Ροδο και ποσταρεις, πήγες αλλού, τι γίνεται;

  4. simon says

    Πιστεύω ακράδαντα ότι νομίζω πως μας την έφερε η νόνα σου, Krot!
    Κι αναρωτιέμαι εντόνως: «Ποιός έφαγε τα λουκούμια που έκρυψα στη ψωμιέρα;
    :Ο)

  5. renata

    Τασσούλα, σε νιώθω! Εδώ 7 μέρες έμεινα και με το ζόρι έφυγαα!

    Εβελίνα, ελπίζω να ΄ναι -τουλάχιστον- ευχάριστες οι αναμνήσεις σου!

    Σέβα ;)))))))

    simon says, καλώς σας βρήκα!Εγώ τα ΄φαγα τα λουκούμια! Ωραία κρυψώναα!

    Γοργόνα μου, δεν είμαι σίγουρη … ;-/

    Ιωάννα, καλώς να μας έρθεις!Φιλιάάάά!

    Απουσία μου, ναι όμορφα ήτανε! Ανάσα δροσιάς! Πανταχού παρόντες η μπουκαμβίλια κι ο ιβίσκος!

    Νίνα μου, θαύμα δε λες τίποτε! Αλλά κι εσύ μια χαρά βλέπω πως περνάς!

    Νικόλα, καλώς σας βρήκα!

    Οδυσσέα μου, έχει κι άλλοοοοοο!;))

    Κροτάκι μου, ήρθα απ΄τη Ρόδο! Έχω και 3 ανίψια που τα πεθύμησα και πήγα να τα δω!

  6. simon says

    Μα καλά… δεν βρήκες τον χάρτη που άφησα στον καθρέφτη του χωλ με τα κόκκινα Χου;;;;
    Κάθε Χου και αρμαθιά λουκούμια.
    Π.χ. ένα Χου στο ράφι της κουζίνας (πίσω από το βάζο με τη ζάχαρη…

    :Ο)

Σχολιάστε

