D.N.A.

Είναι πολύ περίεργος ο τρόπος που δουλεύει το D.N.A. , το πώς κληρονομούμε τα διάφορα στοιχεία του χαρακτήρα μας.Τώρα που μένω με τη μητέρα μου, πολλά του δικού της με ενοχλούν.
Φοβάμαι μήπως της μοιάζω περισσότερο απ’ όσο θέλω!Με τις αδερφές μου, συζητάμε συχνά ποια στοιχεία πήραμε απ’ τον καθένα, καλά και κακά και γελάμε γιατί καμιά δε θέλει να παραδεχτεί πως της μοιάζει!
Οι γονείς μας ήταν αντιδιαμετρικοί χαρακτήρες ,είχαν λίγα κοινά στοιχεία. Στα περισσότερα διαφωνούσαν και -μπορώ να πω- η παιδική μας ηλικία δεν ήταν καθόλου πληκτική.
Ο καθένας διεκδικούσε την υπεροχή και επιβολή της δικής του γνώμης! Έτσι πήραμε το πείσμα απ’ το μπαμπά και την ισχυρογνωμοσύνη απ’ τη μαμά! Με τον καιρό
καταλάβαμε πως αυτή η αντίθεση τους έκανε να μην βαριούνται ποτέ ο ένας τον άλλο και ανανέωνε τη σχέση τους!

Η αγάπη τους στα γράμματα ήταν κοινή και μιας κι οι δυο διέκοψαν νωρίς το σχολείο, μας έστρεψαν προς τα κει. Η μαμά εστίαζε πιο πολύ στη σχολική μόρφωση , ενώ ο μπαμπάς μας έκανε δώρα από νωρίς λογοτεχνικά βιβλία.
Από κείνον κολλήσαμε το μικρόβιο της εφημερίδας καθημερινά και να μη μπορούμε χωρίς ανοιχτό ραδιόφωνο. Η τρέλα για τη μουσική, η αίσθηση του ρυθμού και η αγάπη μας στο χορό κρατά απ’ αυτόν.
Η αγάπη για το θέατρο και τον κινηματογράφο απ’ αυτήν!Ό,τι έβγαινε απ’ τα χέρια της -και τα δικά μας- έπρεπε να είναι τέλειο : φαγητό, γραπτό, δουλειές, εργόχειρο και γενικά ο,τιδήποτε .(Αυτή τη σχιζοφρένεια την κληρονομήσαμε όλες δυστυχώς!)Αυτός άνθρωπος τρομερά αισιόδοξος-μέχρι τέλους- και λίγο αιθεροβάμων, αυτή βαθιά απαισιόδοξη και προσγειωμένη στη γη!
Ο μπαμπάς μας άνοιγε τους ορίζοντες και μας έδινε φτερά, ενώ αυτή μας «περιόριζε» στα καθημερινά και πρακτικά και μια ζωή ήθελε να βαδίζουμε στέρεα στη γη.
Εκείνος ήταν πιο «χύμα» με τα χρήματα» , αυτή πιο «σφιχτή».
Ενώ παλιά στα περισσότερα οι άλλες δυο μοιάζαν στον μπαμπά κι εγώ στη μαμά, τώρα πια έχουμε βρει μια ισορροπία ευτυχώς!
Τώρα που ζω μαζί της συλλαμβάνω τον εαυτό μου να λέει κλασσικές του ατάκες. Ξυπνούν μέσα μου όλο κι πιο πολλά στοιχεία του χαρακτήρα του πατέρα μου από
αντίδραση!!!!

18 thoughts on “D.N.A.

  1. Krotkaya

    Λοιπόν, δεν ξέρεις πόσο σε νιώθω… Όσο μεγαλώνω τόσο συνειδητοποιώ πόσο είμαι ίδια η μάνα μου… Φρίκη. Υστερική με την τάξη και με διάφορα άλλα, και ακριβώς αυτό που λες: αναπαραγω ατακες και συμπεριφορες, αλλα καρμπόν…ακομα και σε παραγματα που δεν θελω και για τα οποια την κατηγορούσα…

    μοιαζουμε σαν δυο σταγονεςμ που λεει και το τραγουδι!

    Καλά κάνεις όμως, να της την μπαινεις της μητέρας, ας καταλάβουν επιτελους πως ΜΕΓΑΛΩΣΑΜΕ κι εμεις!!!

  2. apousia

    Η μαμά σου είχε ρίζες,κι ο πατέρας σου φτερά!
    Ευλογημένη εσύ που τα έχεις και τα δύο..
    Μέσα από τις αντιθέσεις έρχεται η σύνθεση,κι αυτή η σύνθεση είναι που μας ομοφαίνει!

  3. sevarose

    ,,, Στα παιδιά μου τα βλέπω εγώ τωρα αυτά renata μου ..δηλαδή τι στοιχεία έχουν πάρει από τον καθένα μας και γελάμε με τον άντρα μου γιατί και εγώ επιμένω πως τα καλά τα έχουν πάρει από μένα καιτα κακά από τον άντρα μου και άντρας μου το το ίδιο ισχυρίζεται για τον εαυτό του !! Καλό σαββατοκύριακο!!!

  4. aeipote

    Λένε ότι η κληρονομικότητα πάει εφτά γενιές πίσω. Είναι γεγονός ότι οι γονείς μας σπέρνουν ιδέες και απόψεις στα μικράτα μας. Τώρα αν οι σπόροι δώσουν καρπούς, και τι είδους, είναι άλλη ιστορία. . .

    Καλημέρα

  5. ralou

    Μερικές φορές είναι περίεργο ποσο διαφορετικοί είμαστε από τους γονείς μας όταν είμαστε νεώτεροι και πόσο ίδιοι όταν μεγαλώνουμε.
    Χαρακτηριστικά τους που τα θεωρούσα απαράδεκτα παλιά τα ανακαλύπτω τώρα στον ευατό μου αλλά… περίεργο… όχι με αποστροφή.
    Κάποτε η μάνα μου μου έλεγε το κλισε «Οταν φτάσεις στα χρόνια μου θα δεις πως θα τα βλέπεις και σύ ετσι τα πράγματα»
    Και κοιτα να δείς…
    Ετσι ειναι!

  6. renata

    Κροτ, της το δείχνω! Άρχισε σιγά σιγά να λαβαίνει το μήνυμα ευτυχώς!

    Απουσία μου, σ΄ευχαριστώ! Τους αγαπώ και τους δυο πολύ, απλά ώρες ώρες νιώθω λίγο «ασφυκτικά» με τη μαμά!

    Σέβα, ωραίο αυτό! Ο καθένας σας έχει όλες τις χάρες, ε; :))))

    Μάρκο, σίγουρα τον κρατάμε!Είμαι περήφανη και για τους δυο τους εξίσου! Όσο για μας, θα δείξει αν σταθήκαμε άξιοι !

    Αείποτε, εφτά γενιές πίσω, ε;
    Ωχ, είχα μια γιαγιά (ξαδέρφη του παππού) όχι και πολύ σόι! Δημοσίως αρνούμαστε πως είναι συγγενής!;))) Αντιχαιρετώ σας!

    Ραλού, έχω συλλάβει τον εαυτό μου να τα αναπαράγω και μετά να συνειδητοποιώ τι είπα! Έτσι είν΄ η ζωή!

  7. synas

    Νομίζω, πως πρέπει να την «κάνεις» απ’ τη μαμά. Μακριά κι αγαπημένες. Για να είσαι ο εαυτός σου και κανένας άλλος. Θέση-Αντίθεση-Σύνθεση. Πέρα κι απ’ τη σύνθεση. Κάτι καινούριο. Εσύ.

  8. ellinida

    Καλημέρα !
    Κάπως έτσι και σε μας . Ο μπαμπάς τα φτερά , η μαμά την γή και τις ρίζες … Μόνο που τις έκοψα όλες .
    Είναι φυσικό να αναπαράγουμε συμπεριφορές που βιώσαμε στην πατρική οικογένεια . Ολοι έτσι κάνουν . Εγώ όταν συνειδητοποίησα ποιά είναι τα λάθη και ποιά δεν μου ταίριαζαν κάθησα και τ’αφαίρεσα .
    Για ένα πράγμα που ευγνωμονώ την μητέρα μου είναι ότι με δίδαξε μέσω των λαθών της .
    Ναι έχω κάποια στοιχεία της , αλλά δεν της μοιάζω καθόλου !
    Κι’εγώ θα σου έλεγα να φύγεις από εκεί , αν βέβαια το μπορείς .
    Νομίζω ότι μετά το διαζύγιο είναι μιά τρομερή ευκαιρία να γνωρίσεις τα όρια του εαυτού σου χωρίς παρεμβάσεις .
    Καλημέρα .

  9. μεθυσμένα χρώματα

    κοιτάζομαι στον καθρέπτη και βλέπω την μητέρα μου και με πιάνει ένας φόόβος!!!!

    προχθές, είχα σηκώσει τα μαλλιά μου και ο γυιός μου μου λέει: μάνα, πόσο μοιάζεις της γιαγιάς…! και ο φόβος μου μεγάλωσε κι άλλο!

    δεν θέλω να μοιάζω σε άτομα που δεν με ήθελαν και με πέταξαν έξω από το σπίτι στα 18 μου.

  10. renata

    Synas, σίγουρα θα την κάνω στο μέλλον . Το θέλω πολύ απλώς συντρέχουν πρακτικοί λόγοι που μ΄εμποδίζουν!

    Ελληνίδα μου, προσπαθώ όσο μπορώ να διορθώνομαι! Εδώ και 3 μέρες λείπει και είμαι πολύ καλά! ;)))

    Νυχτολούλουδο, τότε σου εύχομαι να μην της μοιάσεις καθόλου! Σίγουρα εσύ θα ΄σαι πολύ καλύτερη!

  11. αερικό

    Εμενα με τρομαζουν πολυ οι «ατακες» που λεω στην κορη μου και μετα συνειδητοποιω οτι ηταν κλισε φρασεις της μανας μου..:-(

  12. renata

    Τασούλα, μια απ΄τα ίδια. Άτιμα γονίδιααααααα!

    Jason, έχουμε απλώς όλοι(σχεδόν)την κλασσική ελληνίδα μαμά!Είναι σαν να έχουμε την ίδια όλοι/ες!Μ΄αυτήν την έννοια είμαστε ομοιοπαθείς!

    Καλωσήρθατε στο μπλογκ μου!

Σχολιάστε

